New York, ett måste eller ett tvång?

Modemänniskor är ett flockdjur, inget snack om saken, Och jag kan förstå det, till en viss del. Men det finns vissa gränser och jag kan önska mig lite orginalitet ibland.

Det jag stör mig på är att en majoritet av människor inom den svenska modevärlden just nu hyllar New York som det ultimata resmålet "som man bara mååååste besöka". Systrarna Fahrman berättar om var man kan få tag på den bästa cosmopolitan och hur den perfekta New York-dagen ser ut. Vidare så blir jag lite besviken på modemagasinet King:s redaktion som jag vanligtvis brukar tala varmt om men även dessa figurer låter som ett eko i mediabruset. I 2011 års sista Kingtidning svara redaktionen på vilken som är deras utländska favoritbutik. Man har alltså hela världen att välja på och ändå blir resultatet att fem av tio förtäljer att "varje gång de är i New York" så går de till den gatan eller den statsdelen. Föga kreativt. Fast jag skulle ju också kunna ha helt fel, det kanske är så att New York är "bara ett måste" som man bör besöka för att undvika att vara ur fas med tiden...?

-Jens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0