Kostymbyxan - Kort längd ser fattigt ut

Kostymbyxor ska kort och koncist avhandlas denna gång. Anledningen till detta är att en pågående trend som har varit aktuellt under en tid spås att hålla i sig under hösten och den kommande våren. Dock har jag själv svårt att få något grepp om den men det lutar mer åt att jag rynkar på näsan än att jag ler mitt allra varmaste. Dock är jag (enligt andra personers utsagor) en person med en konservativ modesyn och föredrar klassiskt vackert.

Korta kostymbyxor? Visst är det trevligt att man försöker bryta av det formella som en full kostym kan innebära men jag åberopar snyggare alternativ exempelvis: skippa slipsen och ta en bröstnäsduk i någon trevlig kulör. Jag klarar dock inte riktigt av den korta kostymbyxan. Med en byxkant som slutar en bra bit ovanför skodonet så kan jag bara inte låta bli att tänka att den stackars herren inte har råd med nya byxor och måste därför dras med sin urvuxna kostymbyxa...visuellt ser jag en stor bebis i gamla trasor. 
  
            Bebisbyxa?                                            För fullvuxna

Jag förespråkar den klassiska snittet men kostymbyxan för gärna vara smal, något som också förespås vara trenden för hösten och våren.
 
-Jens


Kommentarer
Postat av: Erik

Jag tycker nog ändå att fullbreak (till höger) är något osexigt, och ganska slitsamt för byxan. Thom Browne är å andra sidan ganska fult (till vänster). Så någonstans mitt emellan. Idealt så slutar min byxor precis ovan för skon. Eller som den här herren (Derick Miller - vem fan är det?) så utsökt visar,



http://images.thesartorialist.com/photos/1600/DMillerStanding.jpg



2011-09-22 @ 12:16:50
Postat av: Jens

kan hålla med till viss del där. visst var det tjusigt som derick miller visade upp (vem fan det nu är) men jag hade kanske önskat en halv centimeter till om det hade varit jag

2011-09-22 @ 17:08:54
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Tusse

2011-09-23 @ 06:44:26
Postat av: Tusse

Hej!



Nja, jag håller med om att herren till vänster inte riktigt lyckats få till det. Ett problem är att han har för kraftiga ben för en sådan byxa (lika som för tjejer gäller att man är hyfsat smal/jämntjock för att undvika glasstrutsben), ett annat är att längden inte passar honom. Det skulle säkert se bättre ut ifall byxan hade bättre passform och slutade liite högre upp, då skulle den inte se så avhuggen ut. Dessutom skulle ett annat par skor rekommenderas. Men jag ser ändå cool-potential i den croppade byxan - även för män. Se bara på de eleganta italienska herrarna som faktiskt bemästrar den här stilen... Men ett kritiskt öga är god stils bästa vän =)

2011-09-23 @ 06:50:23
Postat av: Anonym


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0