Ni plagierar min farfar

Under upptakten av hösten har modebutikerna pumpat ut information om huruvida vilken skjorta som gäller för att avsluta detta modeår korrekt. Rutigt, färggrant och skogshuggar epitet är vad som sänds ut från PR-människorna. Men mode är som många vet en cyklisk företelse och därför kan man nästan alltid vara säker på att det "nya" modet är någon form av plagiering från ett mode några decennier tillbaka i tiden.

Därför känns det mycket roligare när man kan finna ett äldre plagg i gott skick som uppfyller dagens stilkrav. Varför? För att det känns mer genuint och närmare ursprungsidén. 

I somras när jag var i min farfars gamla stuga beläget i de norra delarna av Sverige fann min bror, med näsan instucken i en av farfars garderober, en skjorta av yppersta kvalité. Lillebror glittrade till i ögonen och kramade om konstverket till ljudet av ett sammanbitet "my precious" som sipprade ut mellan tänderna. Fast vem kan klandra honom, jag hade gjort likadant om jag hade varit först på bollen.

Nöjd bror med bollkänsla

-Jens

Kommentarer
Postat av: emil

hell yeah

2011-10-16 @ 12:37:24
Postat av: Jens

yea yea ;-)

2011-10-16 @ 18:31:32
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0