Kombinationen kväver kavajen

Nog får att det är bra idé att ta den formella klädseln till ett mer avslappnat stadium, en casual approach men det måste finnas någon slags gräns ändå. Kan det vara det svenska i mig som säger att lagom är bäst eller är det faktiskt så att det stämmer? Mina funderingar grundar sig i en katalog jag såg för Morris Sthlm's vår och sommar kollektion 2011, ett märke jag hyser stor respekt för. Dock har jag svårt att hålla med dem att det är avslappnad och snyggt med kavaj och mjukisbyxor! Kan det vara min avsaknad av kärlek för dessa byxor eller är det verkligen så att det är en ful kombination? Gillar jag kavaj? Japp! Gillar jag "mjukisar"? Nepp! Gillar jag mjukisar och kavaj? Nepp! Slutsats: mjukisbyxor är tyvärr dominant och slår ut det fagra i en klädkonstellation (till exempel en stilig kavaj) och därmed är dessa ett hån mot det väldressade.  


Inte heller helt hundra från herrens sida

-Jens

 


Kommentarer
Postat av: emil

det här är resultatet av 80-tals-nostalgin som förpestar världen ännu en gång. åter igen; neonfärger och tönterier

2011-03-17 @ 23:16:47
Postat av: Jens

jag hör dig broder

2011-03-24 @ 16:54:49
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Bjarki

Gränsfall, men måste säga att det endå är lite rockstar att plocka ner kavajen från "finhyllan" mer ofta och mixa, sen är mjukisarna somsagt ett njaee...

2011-03-26 @ 17:45:24
URL: http://whiskeyandsoda.se
Postat av: Jens

visst är det rockstar att bryta upp gamla konservativa kläduppsättningar - trasiga jeans och kavaj är rock, shorts + kavaj á la San Tropez fungerar sommartid men mjukisblandningen är ett steg för långt. Det är som att du har en prinsesstårta men vill göra den mer nyttig genom att garnera med massor av rotfrukter - mismatch!

2011-03-26 @ 19:02:19
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Bambi

Hahaha!!:D Ett skratt får man sig dock helt klart!:D

2011-03-30 @ 19:12:55
Postat av: Jens

så lite så ;-)jag brukar ha den effekten på folk. Bra eller dåligt är ännu oklart

2011-03-31 @ 12:42:52
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0