Jantelagen dog i samband med studenten

Med risk för att bryta mot en av de allra äldsta och mest följda normer som praktiserats på svensk mark (som förmodligen varit på tal om att låtit instiftas under Svea Rikes lag) så måste jag bryta mot den nu. Jantelagen; se upp nu för här kommer det. "Satan vad stilig jag blir i ett par rejäla hängslen!"

Den sista sonen i den Arleroth:ianska ätten tog studenten under denna vecka och detta gjordes så klart med dunder och brak. (När jag väl kommer ner till Göteborg igen så kommer de bäst klädda studenterna att hängas ut på bloggen). Dagen till ära så lämnades de svarta läderbältet kvar i väskan och de breda hängslena som inköptes i Cambridge under vintern 2008 togs fram och betraktades noggrannt av undertecknad.

Först kunde man ju tycka att det var järvt att ignorera Jante men så här i efterhand efter alla positiva kommentarer och den manuella "like" rörelsen (tumme upp för de som inte kopplade det) så känns det helt rätt och jag kommer i fortsättningen att använda mig mer utav denna fantastiska accessoar. Man kanske ska utöka sin garderob med lite fler varianter när jag nu har påvisat genom min empiriska studie att killar blir bra stiliga med hängslen. Måste även lägga till att slipsen tillhör en av mina favoriter - sjukt snygg! Jante måste hata mig nu...

-Jens


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0