Indisk mat och paisley plastrong

Fredagen kom med bastanta steg och kungjorde att helgen var på ingång. Något jag välkomnade med att gå tidigare från jobbet, slappa i badet samtidigt som man läste en tidning. En skön avkoppling med andra ord. Dock så kunde man inte ligga på sofflocket hela kvällen likt Kronblom utan jag hade lovat min flickvän ett restaurangbesök för att fira ett stipendium jag hade kollekterat in. Alltid tacksamt med grattisslantar, dock har jag ju studerat fem år för att slutligen kunnat få gå ner på mina bara knän och söka om det monetära bidraget.

Hur som helst så fick jag en till anledning att fira då det visade sig att jag hade gått vidare i en rekryteringsprocess. Efter uppvisat CV, personligt brev, utfört ett IQ-test samt stressat igenom ett analytiskt test så ringde de under fredagen och önskade att jag kom på en första intervju i Stockholm nu i början av mars. Blev en skön boost för självförtroendet.

Så kvällen bjöd på indisk mat på Zaika. Väldigt tjusig restaurang med smakrik och god mat dock med något frånvarande personal. Det är väl på gott och ont beroende på hur ostört man vill äta. Man får äta i lugn och ro men man kan gott engagera sig lite mer och fråga om maten smakade eller om mer vin var önskvärt eller vara observant på när folk önskar att få sin nota.

Tog på mig en plastrong med paisley mönster (motiv med persiskt/indiskt ursprung) för kvällen och den ger en väldigt välklätt intryck måste jag medge. Fast den passar sig bäst vid finare tillfällen. Vardagligt känns den för uppklätt och då passar det sig bättre med fluga, slips eller bara bröstnäsduk. Jag fick den som födelsedagspresent och hade nog aldrig köpt den själv men jag gillar den skarpt. Enkel att knyta och välklädd är ett faktum.

-Jens

Kommentarer
Postat av: Erika

Skitsnygg blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-05-07 @ 18:47:54
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0