Läsa klassiker och bygga bibliotek

Väl förpassad från studietidens bekvämligheter och trygghet är man nu en arbetande dräng som måste transportera sig flertalet mil varje arla morgonstund för att sedan när ljuset går ner igen färdas tillbaka till hemmets boning. Detta resulterar i många timmar på pendeln men lyckligtvis nog kan man fördriva tiden med en god bok. Jag har aldrig läst så mycket böcker som just nu och det är en ganska rogivande sysselsättning måste jag säga.

Så nu har jag bestämt mig för att införskaffa en massa gamla klassiska verk för att göda min allmänbildning lite mer. Finns mycket jag inte läst ännu men nu ska det bli ändring på det. Greven av Montecristo, 1984, En världsomsegling under havet, Brott och Straff, etc. ska jag förkovra mig i.

Jag får ta och ge det här några år sedan ska jag bygga mig ett stort vackert bibliotek. Hur stilrent är det inte med välfyllda bokhyllor?

Mitt framtida bibliotek

-Jens


Kommentarer
Postat av: alexandra

ganska likt vår lägenhet på bilden ;)

2011-12-05 @ 22:08:31
Postat av: Kristian

"Förpassad från studietidens bekvämligheter", "arbetande dräng", "arla morgonstund", "fördriva tiden med en god bok" - har din nya roll som anställd gjort dig klämkäck á la journalfilm från 40-talet också, eller fanns det där redan innan?



Tänkte egentligen bara slå ett slag för den långa varianten av Greven av Monte Cristo - trots sina 1500 sidor fullständigt oemotståndlig. Revenge is a dish best served cold - så varför hugga sönder dem med svärd som "the Bride" i "Kill Bill" - när man kan göra som Edmond Dantès och långsamt bryta ner antagonisterna tills de själva väljer att ta sina liv?

2011-12-05 @ 23:00:13
Postat av: Erik

Jag gillart!

2011-12-06 @ 10:42:07
Postat av: Jens

Det är vår lägenhet på bilden...typ ;-)



Jo men du förstår Kristian jag pratar så egentligen men det är ingen som skulle acceptera mig om jag bjöd på detta språk även utanför bloggen. Jag är beredd att ta dig på orden - 1500 sidor lär ju ta några pendlingsturer.



Erik...ja, jag vet.

2011-12-06 @ 18:40:12
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Bängan

Tips: Tärningsspelaren, Pickwick klubben, Dumskallarnas sammansvärjning, Flugornas Herre, Moment 22. Dessutom e Idioten bättre än brott och straff i min mening.



Rekommenderas ej, Faust. Fan vilken skitbok.

2011-12-06 @ 21:43:07
Postat av: Jens

Ska kolla om Tomten vill komma med några av dessa böcker

2011-12-07 @ 17:00:40
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0