Dofter att önska

Stod för några timmar sedan i en affär och sniffade parfymer. Min flickvän pekar på en dyr variant och rynkar på näsan efter att ha inhalerat en dos genom näsan. Jag ser inga provstickor som man kan bespruta och tänker att man ska väl ändå låta parfymen få en ärlig chans att göra sig rättvis mot hud så jag duschar handleden lite lätt. Problemet är väl att den växte inte det minsta av denna processes utan den är ohyggelig (hade jag kommit ihåg namnet på den så hade jag avslöjat det så klart). Den luktade som doftblocken på de offentliga toaletterna. Så ibland kan man inte förlita sig på att prislappen avslöjar kvalitén på doften, dyrt är inte alltid bättre. Sedan är jag så klart medveten om att det är väldigt subjektiv bedömning det hela.

Parfymer som står på min hylla i badrummet är bland annat följande:


Chanel Allure Homme Sport (min absoluta favorit)      

                                 
Acqua Di Gio - Giorgio Armani                        Burberry London
 (frisk doft av exempelvis mandarin)             (häftig doft av tallskog) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0