När Allt Är Miserabelt Flyger En Ensam Drake

För några veckor sedan lade jag upp Oskar Linnros låt Från och med du som är fortfarande lika skön att lyssna på men är det inte dags att hans andra hälft och forna bandkollega får lite cred? Den andra delen från Snook-kompositionen har ju också lyckats med att leverera. Daniel Adams-Ray får stor tumme upp för sin låt Dum av dig som till och med kan ha slagit sig in på listan bland de svenska låtar som innehar de skönaste sticken. Stilen är ju inte konstigt nog lik Oskar Linnros (oväntat va?) med samma energi och glädje melodier.

Bästa är ju som sagt den melodiska avstickaren, och dess text där är ju så läcker att det vore "dumt av mig" om jag inte citerade det här och nu.


"När allt är miserabelt flyger en ensam drake
Högt över koppartaken, mellanmjölk och handeldvapen
Du är inte en i mängden men jag är en utav dom
Få som inte lämnar dig när färgen flagnar på fasaden
Du måste tro motivet har aldrig matchat ramen
Jag vill se alla sidor, TV:n visar en utav dom
Livet är fult du är fager
Vaken om natten och drömmer på dagen"




-Jens


Kommentarer
Postat av: Loppan

Jag tror jag blir dum av HP.

2010-09-13 @ 23:44:59
URL: http://www.blogg.dontbuyit.se
Postat av: Jens

Jag tror att han blir smart av dig så då jämnar det ut sig alltså :-)

2010-09-14 @ 12:30:44
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Bambi

Älskar texten men inte röste;D Här ska läsas texter framöver iaf:)

2010-09-29 @ 01:45:53
Postat av: Jens

men lite bättre röst än gotteri sången som du hade på din blogg bambi :-D

2010-09-29 @ 23:37:44
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Bambi

Hahahahahaha!!:D Ja allt är bättre än den:D Det är långa minuter när den går igång:D

2010-09-30 @ 01:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0