Både ros och ris Hoffmaestro, "SKANK-A-TRONIC-PUNKADELICA"

Så efterlängtat, som jag har väntat...sådan besvikelse! Vad har hänt med flermannabandet Hoffmaestro? Förra albumet The Storm från 2008 är bland de bästa album som finns. Kungliga låtar, en efter en, så är det så konstigt att när man har väntat två år att man har lite förväntningar, förhoppning?

Så kommer då dagen, den dagen då albumet "SKANK-A-TRONIC-PUNKADELICA" släpps. Kör igång och lyssnar på första låten Too Hype For The Radio [Dig It!?]. Ett sånt där löjligt leende sprids över mitt ansiktet då den ÄR Hoffmaestro personifierat. Känner igen den från konserten jag var på i höstas då grabbarna lirade i Göteborg på Brew House. Precis den energin jag väntat på...men!

...sen finns det för mycket skit på skivan! Hur fan gick det till? Lugna låtar är inte riktigt deras melodi, med undantag för "So do you" från första albumet. Men låten "Eru Beng?" har på tok för låg standard för att komma från dem. Tur ändå att de fick dit Ibracadabra och Too Hype For The Radio [Dig It!?]

Hoffmaestro tar sin tid att sätta ihop album så en del låtar har ju funnits ett tag. Too Hype For The Radio [Dig It!?] hade de redan 2008 men kom först på 2010 albumet. Här nere ser ni varför de anses vara ett av Sveriges bästa liveband. Spelningen är från 2008 på Berns. Sedan följer en spelning som de gjorde på nyhetsmorgon


Too Hype For The Radio [Dig It!?]


Ibracadabra

-Jens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0