Hatten av för den som kan bära hatt

Jag är en man av gillande för accessoarer och en bland de absolut coolaste måste ändå vara hatten. Den som kan bära upp en hatt ska definitivt göra det, cred till alla som gör det. Sedan finns det vi sämre lottade här i livet som inte får det att fungera med hatt. En miss-match som skär i ögonen och gör ens hattförsök lika sne och otäck som Gollums tänder. Fast det kan ju vara det där med åldern också. Jag är ju en ung, glad och lagom tjock man i mina bästa år och det är kanske just så att det är helt fel kundsegment för hattklienter? Det är de äldre, belevade herrarna som kan det där konststycket med att bära hatt och det är väl ändå kul att det finns något som de får ha får sig själva.



-Jens



Kommentarer
Postat av: Tusse

Hattifnatt! Jag har också skaffat hatti hatt hatt =) Den är helt underbar; svart med ett brätte som går ner på ena sidan och uppåt på andra. Bästa sättet att snabbt locka fram lite 30-talsmystik. Fast Gbgs blåsiga väder gör tyvärr hattbärande lite riskfyllt. Jag tror det var här uttrycket "håll i hatten" uppstod.

2010-12-13 @ 06:11:32
Postat av: Jens

haha, mycket intressant teori måste jag säga och efter många empiriska studier som pekar åt samma resultat måste man nog säga att din hypates är bekräftad.

2010-12-13 @ 09:20:20
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0