Vill utöka min konstsamling med mer färg

Är på språng som alltid men känner att det var länge sedan jag uppdaterade bloggen. Så innan jag sticker över till flickan och lagar den där middagen som jag hade lovat så måste jag uppdatera med något i alla fall.

Får bli konst den här gången. De som har varit hemma hos mig har sett att det finns lite tavlor på väggarna och jag önskade att jag hade mer. Föredrar färgstarka motiv där man helst av allt inte ska se på en gång vad det är utan men får skapa sig en egen uppfattning. Det får gärna vara lite suddigt och diffust. För visst är det lite trist med konstverk som försöker efterlikna föremålet till fullo? Begåvat kan man tycka men lite tråkigt är det, kunde lika gärna ha tagit ett fotografi på fruktskålen i sådan fall.

Hittade en konstnär som gör ganska snygga tavlor. Maria Ronnehed heter hon och här nedan finner du en av hennes tavlor som jag hade önskat hängt på min vägg.



-Jens

Kommentarer
Postat av: Stinson

Snyggt vardagsrum ;)

2010-11-29 @ 02:00:27
Postat av: Jens

tack Mr Stinson, it's legen...wait for it...

2010-11-30 @ 16:13:20
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0