Vårmodet är emot mig

Är det så att jag har helt fel eller är det verkligen snyggt med jeansjacka respektive jeansskjorta?

Alla skriker om att vårens mode är att ha jeanstyget på den övre kroppshalvan denna säsong, gärna kombinerat med ett par jeansbyxor. Jeans, lager på lager ser ju riktigt fult ut men det är det som pitchas nu när man bläddrar genom kataloger.

Modecykeln har gått runt, vi är tillbaka i tidigt 90-tal och jag tycker inte om det! Går det att ha jeansskjorta under jeansjacka...? Nej för faaeen... Det är ju inte så mycket du kan ha under en jeansjacka, det är det där vita linnet eller en enkel t-shirt, något annat passar sig inte. Sen är ju frågan om jag är så skeptisk till jeansjackan och jeansskjortan bara för att jag inte passar i det. Fast det är väldigt få som passar i det om ni tänker efter. Det är det stora timmermännen som behöver grova kläder i sitt arbete och den andra målgruppen är modellerna som gör reklamen, de passar ju i allt. Fast tjejer klär mycket bättre i jeanskjortor och klänningar (så klart) så det kan ni gärna få fortsätta med.

Sen såg jag en sak till som jag stör mig på. Det är inte snyggt att ha en piké under en kavaj! Det passar sig inte! Du kan ha skjorta, t-shirt, v-ringat, pullover, etc...men en piké känns futtigt och illa placerat.

Vårmodet är emot mig detta år så jag hoppas att våren sveper fort förbi så satsar vi på en lång härlig sommar istället. Låter inte det som en bra plan?  

-Jens


Kommentarer
Postat av: Wiig

Jag förstår din tanke, MEN jag är nog inte beredd att hålla med dig!

Roligt att du hann före mig med det här inlägget för jag tänkte för några dagar sen att jag skulle skriva om jeansmodet och att det nu är "tillåtet" att ha jeans på jeans:)



Det har ju länge känts som ett big NO NO! men jag har faktiskt ändrat mig och vant mig vid tanken. Mörka jeans och ljus jeansskjorta eller tvärt om som exempel.. hur fräscht som hellst!

Du kommer vänja dig! ;P



kan iofs hålla med om att det inte är riktigt lika hett med jeansskjortan under jeansjackan.



Förresten, man kan ju inte hoppa över vårkänslorna heller! det bästa på hela året! :)

Puss på dig!!

2010-03-18 @ 19:48:13
URL: http://missmarresmarre.blogg.se/
Postat av: Jens

var kanske otydlig med det men det är just jeansskjorta under jeansjacka som jag stör mig mest på.



Om nu vårkänslorna är så bra (håller med att vår är grymt härligt) varför åker du upp till norr och mer snö när du kan kommer till vår i Göteborg. All logik är satt ur spel...!

puss på dig själv

2010-03-18 @ 20:18:44
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: sandra

yes jens, jeans på tjejer är faktiskt snyggare än på killar...fast det beror väl på, om en jeans skjorta sitter på robert pattinson (ursäkta stavningen jag jobbar natt och ser sjukt dåligt just nu) så sitter den precis lika bra som på en tjej i jeans skjorta - naken.

2010-03-19 @ 03:36:40
URL: http://sheiswolf.blogg.se/
Postat av: Bjarki!

jeansskjorta tror jag nog jag ska annama om jag hittar på nån snygg dvs.

därimot dör jag lite inombords varje gång jag ser någon med v-ringad tisha och kavaj... tycker nästna det är värre än piké faktiskt.

2010-03-20 @ 19:36:15
URL: http://bjarki.se/blogg
Postat av: Jens

Det är ju lugnt med dig Bjarki boy, du är ju modell-skogshuggare så det passar

2010-03-21 @ 12:15:03
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0