Grå kavaj med inslag av senap

Grått, ett härligt substitut till det vanligt förekommande svarta. Var ju som tidigare avslöjat på bröllop nu under helgen och lillebror kom ner från Falun med föräldrarna. Dock så besitter min bror ingen kavaj i sin ägo något som inte riktigt går att acceptera längre nu när lillpojken ändå har fyllt 18. Meddelande till bror - köp dig en kavaj nu! Du insåg nog själv att du behöver en kavaj nu när du märkte att du hade blivit den enda utan "proper" klädsel under bröllopet om det inte hade varit för din bästa broder (undertecknad) hade lånat ut en av sina.
Själv borde jag skaffa en grå väst att ha till min gråa kostym, three-piece suit är allt annat än fult! 

Alltså, var så god lillebror för tipset och utlånande av kavajen och tack så mycket för den vackra senapsfläcken du lämnade kvar på kavajslaget vid återlämnandet av kavajen. Alltid skoj att hjälpa dig du vilsna själ.
                          
Lillebror har tömt det första champagneglaset med havsutsikt i bakgrunden i den gamla fiskebyn Arild nere i Skåne.

-Jens


Kommentarer
Postat av: Bjarki

Fakturera kemtvätten och sälj den till nått inkassobolag =)

2010-06-22 @ 20:03:42
Postat av: Björn

Låt mig tillägga att jag äger en kavaj fast jag har växt ut den precis, senapsfläck? gillar inte ens senap.....

2010-06-22 @ 20:53:57
Postat av: Jens

neee, blir till att lägga rutten fisk i någon ficka sen på grabben så han lär sig värdet av att vårda andras kläder.



Trots att du inte gillar det så är fläcken dock inte mindre verklig...koooonnnstiiiigt vaaaa?

2010-06-23 @ 00:19:15
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag står på din sida Björn. Om man lånar ut ett plagg måste man acceptera eventuella fläckar.

2010-06-23 @ 16:42:35
Postat av: Jens

...vad hände med "vara rädd om andras saker"-attityden? Tänker inte acceptera fläckar när jag är schyst nog att låna ut från min garderob!

2010-06-23 @ 23:01:03
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Anci

Hahahaha ooooops!!:D

2010-06-24 @ 00:05:39
Postat av: Helen

Hej Jens,



Jag skulle vilja kontakta dig per mail, hur gör jag?



MVH

Helen

2010-06-29 @ 14:16:10
Postat av: Jens

Hej Helen!



Det går bra att nå mig på [email protected]



Vänliga Hälsningar

Jens

2010-06-29 @ 16:37:43
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0