Italiens Elegantare Seglarskor

Seglarskorna i äkta glidar variant finns. I alla fall till utseendet, sen är ju frågan om dess funktionalitet når upp till seglarkraven. Detta kanske bara är en petitess för folket som vill anamma seglarstilen men stanna kvar på land och bara strosa runt i ett par eleganta sommarskor. Något som kanske skulle intressera folket i Göteborg då det är i den stad seglarstilen är som mest populär i Sverige (om jag nu minns rätt...någon artikel någonstans, men hey! Vi behöver inte vara allt för källkritiska.)

Hur som helst, jag satt och funderade över den typiska seglardojan, en sko som jag tycker ser helt okey ut och verkar vara trivsam att hasa fram men verkar den inte lite grov på något sätt? Det yttre ter sig vara ganska bastant och grovkorning enligt min uppfattning, eller är jag helt fel ute? Som om mina funderingar vidarebefodrats i direktlänk till Manolo:s ambitiöse skribent Olof så fanns det ett inlägg om den mer uppdressade varianten av seglarpjuks, Sloops, på Manolo's hemsida.

Den eleganta skon är betydligt smidigare i utformningen jämfört med de vanliga och något smått "kantiga" seglarskorna. Sloop tillverkas inte förvånande nog i Italien i ett skomakeri vid namn SW1 som slagit rot i modesfären Milano.
  
Ganska vacker pjäs måste ändå medges...

-Jens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0