Tre onda ting och ett gott i sommarvimlet

Nog skulle jag kunna sitta en hel eftermiddag på en sliten träbänk och observera människor passera förbi i ett aldrigt sinande flöde. På något sätt är det väldigt rogivande att ta den där pausen och bara sitta ner och inte göra någonting (insåg att jag gör det väldigt sällan, alltid är jag på väg någonstans). Sedan är det intressant att se hur folk beter sig samt hur de klär sig.

Under min slöa lediga dag igår så fanns det en uppsjö av färger, former och attityder som spatserade, trippade, hasade, rusade och virrade runt mitt framför mina ögon utanför Ströms i Göteborg (sidospår: grym rea där nu på mycket snygga skjortor, skor och kostymer).

Åter till min observation. Tre stycken onda ting såg jag och med stor önskan hoppas jag slippa se det igen. För det första: den där byxdressen som täcker benen helt försöker slå sig in i det kvinnliga modet. Tyvärr, det är fruktansvärt fult och som jag har förstått det så är jag inte ensam man om att tycka detta (en kvinnlig synpunkt tack!). Fortsättningsvis är jeansjackan med jeanbyxor. Fattar verkligen inte varför moderedaktioner och "modegurus" anser att detta är snyggt igen. Du blir inte läcker i den outfiten, du blir lastbilschaufför! Kolla igen så ser du att personen ser ut att äga en stor truck med wunderbaum och pin-up bilder upphängda i förarhytten och inte en fränt klädd snubbe. Avslutningsvis vad gäller onda ting så är det en stor brist på sommarstil att glida runt i stan i bar överkropp. Kom igen! Även om du är vältränad och har jobbat hårt med hantelpressen hela vintern så ser det för taskigt ut att komma utan tröja inne i stan. Ser jag er ute vid Saltholmen så allt cred till er men inne i stan så är ett stort minus till er.

Efter att ha gnällt av sig så måste man återställa ordningen och balansen med att hylla. Detta görs till alla er som har hittat de där sköna, lediga linneskjortorna. Stilfullt i härlig sommar-ledighets-tappning. Sommaren är en perfekt ursäkt att testa på lite lösare skjortor och kavajer utan att känna sig dressad i pappas gamla grejer. Ni tjejer borde köra på lite mer skjorter också, passar er grymt bra också!

                      NEPP!!!                                        JAVISST!!!
-Jens

Kommentarer
Postat av: HP

Är inte den här tjejen jävligt snygg?



http://www.thesartorialist.com/photos/61010JeanJkt_1106Web.jpg



2010-07-03 @ 11:33:29
Postat av: emil

ja, men inte kläderna... hon måste vara en av få som ser bra ut i det. lr?

2010-07-03 @ 16:36:32
URL: http://whytheface.blogg.se/
Postat av: Jens

jo hon ser bra ut och linnet samt väskan, skärpet och den coola hjälmen men jeansjackan och jeansbyxorna skulle kunna lätt bytas ut mot något betydligt snyggare

2010-07-03 @ 17:55:26
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag tror att det är otroligt viktigt beträffande just kläder, och hur folk klär sig, att inte kritisera generella klädkombinationer, utan snarare faktiskt utstyrslar. Vilket givetvis innebär att man hamnar närmare personangrepp än modediskussion, men om man uteslutande säger att personer helt klädda i denim är fult klädda, då finns det viss risk för att man missar hela poängen med kläder.



Tjejen på bilden är förmodligen en av de snyggaste personerna den gode Scott har fotat, inte enbart pga. av hennes fysisk uppenbarelse, utan därför att hon gör något få andra klarar av. Kombinerar vintage denim på ett fantastiskt sätt. Antingen gillar man det eller så gillar man det inte, men det vore att skjuta sig själv i foten säga att munderingar i denim ifrån topp till tå, alltid är fult. För vad är kläder om inte ett uttryck för personlighet?



2010-07-04 @ 20:54:23
Postat av: SOFIE

meeeen duuude, har ja inte alltid sagt att de ska vara skjortor???!! damn!

2010-07-05 @ 01:02:33
URL: http://somethingblue.blogg.se/
Postat av: Jens

Väl talat och jag har kommit underfun med att det är en speciell typ av jeansmundering som jag har svårt för. Att ha samma stil på jacka som byxor är vad som får mig att se rött. Så tyvärr så tycker jag att flickan som Scott har tagit kort på inte har så snygg klädsel.



Hur kom jag fram till denna uppenbarelse måntro? Upptäckte när jag tog en lunch ute med flickvännen i helgen att hon hade faktiskt jeansjacka och jeansbyxor men något jag inte lagt märke till. Ljus jacka och mörka byxor och hon var så klart hur läcker som helst.



Så det var kanske ett skott i foten men bättre att få ett hastigt uppvaknande än att ständigt vandra i blindo eller hur?



Sen är ju frågan om inte tjejer klär mycket bättre i jeansjacka och jeansskjorta än killar? Kan nog vara så att jag tycker så...

2010-07-06 @ 18:40:28
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag håller med, Jeansjackor är för tjejer. :D

2010-07-07 @ 09:34:45
Postat av: Loppan

Jeans kombineras bäst med bar överkropp och rufsigt hår.

2010-07-08 @ 08:17:25
URL: http://www.nappen121.blogspot.com
Postat av: Jens

Jens kombineras bäst med bar överkropp och rufsigt hår.

2010-07-08 @ 20:02:35
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0