Offpist och Afterski kickar in 2010!

En azurblå himmel, försiktiga vindar, snöflingor som virvlar upp vid varje bestämd sväng och ett stort leende på läpparna - en kort sammanfattning av vistelsen i Åre 2010!

Sådan j*vla tur man hade! Dagarna innan jag och mitt entourage på sju personer (vänner vilt spritt från hela Sveriges avlånga land, från Umeå i norr till Göteborg i söder) anlände till Åre så varade köldknäppen i Sverige, minus 32 grader är inget att leka med. Med sådan kyla kan man inte njuta av åkningen. Under våra dagar fick vi från -5 till +3 grader. Utan -30 grader kunde vi även utföra lite snörullande efter bastubadet. 
     
Bästa åkupplevelsen blev som alltid offpist-äventyr i östra ravinen. Några dagar innan hade en lavin gått där så det var lite snöblock att studsa fram på. Hade dock gärna sett lite mer snö, lite nyfallet puder hade inte varit helt fel.
          
Festande blev det, både på nattklubb och afterski. Dippan och Bygget håller fortfarande hög klass och till min förvåning träffade jag på en gammal barndomskompis samt en grannen till sommarstugan där ute. Liten värld! Sen så träffade jag ju på en väldigt god kär vän som jag inte sett på två år. Kylig nattpromenad (mina lår hade ingen känsel) och tedrickande på Coyote Ugly bar var vad vi han med denna gången. Härlig person, känn dig saknad! 
     
Resans nit var att två idioter backade in i min bil och smet. Den första backade på fronten, fem dagar senare är det någon fjant i en större bil (förmodligen en Volvo XC90 av de krossade lyktorna som var kvarlämnade på plats) som trycker in hela bakluckan, måste ha varit en rejäl smäll. Vad hände med folket som tog sitt ansvar och lämnade kvar en lapp när olyckan uppstod?

Åre - en bra start på det nya året!

-Jens

Kommentarer
Postat av: Maria

Välkommen hem! Känns bra att ha dig tillbaka! :)

Tack för mms:et med de fina bilderna också. Såg helt underbart ut.

Låter som ni haft det riktigt bra där uppe och att Åre bjöd på allt du hoppats på och lite till.

Bra att du är hemma nu allafall tycker jag :) saknar dina kommentarer också!

Puss

2010-01-17 @ 22:59:31
URL: http://missmarresmarre.blogg.se/
Postat av: Jens

Tack för välkomnandet! Vi hade verkligen det fint där uppe. Kommer jag kunna leva länge på. Nu är jag tillbaka i civilisationen i gbg och lovar att kommentera vilt. Du ska väl slita i Sälen snart eller hur var det med det? Puss!

2010-01-17 @ 23:07:45
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja, ni har verkligen lyckats fånga känslan på bilderna. Riktigt sköna bilder i backen!

Såg nu att du ju kommenterat i dag redan! Alltid lika kul:)

På tisdag står två fullpackade eventbilar redo att gasa upp mot Sälen! sen blir vi där två veckor! Hoppas på lite åkning iaf så det inte bara blir jobb. Håller tummarna. Puss

2010-01-17 @ 23:22:07
URL: http://missmarresmarre.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vart någonstans i inlägget står det som vi alla vet att du ville skriva - "Johanna, du var saknad!"



Sofie - you're wearing Shawty!!! I'm so proud of you honey!

2010-01-17 @ 23:22:20
Postat av: Jens

Maria: Klart att jag redan har skrivit till dig, vad tror du om mig egentligen ;-)

Gott, förstår att du längtar upp till Sälen nu. Ser framemot att få se och höra om era äventyr där. Tummarna hålls krampaktigt, puss



Johanna: klart du var saknad men du får ta och lägga undan boken nästa gång tillfälle ges och vara lika cool som vi andra som drog iväg ;-)

2010-01-17 @ 23:37:38
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Bambi

Men är du lite gooo eller?!:) Även att man sku haft kameran med sig, tedrickning till Coyotees händer inte varje dag haha;)...du är saknad!

Puss&krams!

2010-01-18 @ 02:00:13
Postat av: Jens

Det händer verkligen inte varje dag Bambi, lite synd...puss&kram!

2010-01-18 @ 11:12:32
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: SOFIE

OM shawty var med, han var kungen på after-ski med, bäst jämt!!

2010-01-18 @ 17:21:26
URL: http://somethingblue.blogg.se/
Postat av: Johanna

SOFIE the two of us are the fantastic four because we're twice as good as everyone else!



Jens - Nästa catch up vi har ska jag briljera med mina kunskaper om anbud-accept-modellen och fullmaktsgivande. I'm so cool!

2010-01-20 @ 00:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0