Inspirationskällan "The Sartorialist"

Efter en lyckad pubrunda under gårdagen så är det med all rätt som man är sliten idag. Jag gjorde några försök att studera tidigare idag men det var svårt att koncentrera sig så jag tog och surfade mitt nya internet-nöje istället. The Sartorialist är bloggen där man kan finna inspiration när den egna fantasin tar slut vad gäller klädkombinationer och stilar. Både manligt och kvinnligt mode visas upp och man kan bli sittandes väldigt länge och bara bläddra från bild till bild, för det är vad det är. Nästan enbart bilder!

The Sartorialist drivs av Scott Schuman ----------> 
från New York som bär runt sin kamera längs gator världen över och tar foton av personer som klär sig på något sätt som fångar hans uppmärksamhet. Detta laddas upp på bloggen och ibland även med kommentarer.

Så enkelt men så genialt...och så inspirerande!
           
-Jens


Kommentarer
Postat av: Maria

Grymt! Ska checka in! ;)

Hoppas allt är bra hjärtat! Pusss!

2010-01-24 @ 18:31:01
URL: http://missmarresmarre.blogg.se/
Postat av: Jens

tycker jag verkligen att du ska! hoppas att livet leker i snön och jag är inte det minsta avundsjuk!!!! puss!

2010-01-24 @ 21:18:58
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Mysan

DU ÄR UTMANAD!!!



Humör just nu?

Favoritgodis/snacks?

Vad åt du senast?

Kläder just nu?

Musik just nu?

Förebild?

Vad sa du senast?

Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då?

Sommarplaner?

Fisk eller badkruka?

Saft eller alkohol?

Hur många kuddar sover du med?

Mål i livet?

Favoritväder?

Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med?

Morgon- eller nattmänniska?

Sparare eller slösare?

Bästa filmgenren?

Bästa film?

Tror på liv på andra planeter?

Kommer du ihåg din första kärlek?

Älskar du henne/honom fortfarande?

Har du några homosexuella vänner?

Tror du på mirakel?

Ser du dig själv som tolerant mot andra?

Ser du på kärleken som ett misstag?

Hur många barn vill du ha?

Bio eller promenad?

Snarkar du?

Viktigaste egenskapen hos din pojkvän/flickvän?

Rädd för insekter?

Äckligaste insekten?

Din största "fobi"?

Bästa bok?

Vad vill du jobba med?

Skriver du dagbok?

Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans?

Gungar du på stolen? Nej

Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump?

Är du rädd för blod?

Perfekta första dejten?

Saltar du på maten?

Anser du att du är stark?

Snygga underkläder eller inga underkläder?

Brukar du sola?

Vad gör du om du får hicka?

Röker du?

Snusar du?

Kaffe eller te?

Har du en besatthet?

Familj eller karriär?



DU ÄR UTMANAD!!!

2010-01-25 @ 15:03:15
Postat av: Loppan

Jag har lätt hittat någonstans att plocka lite inspriation ifrån. Har hotat HP med att han måste ut och handla vårkläder med mig. Jag kan inte leva längre med en garderob all in black!

2010-01-26 @ 15:09:13
URL: http://www.nappen121.blogspot.com
Postat av: Jens

Gott Loppan! Ta med dig HP och fönstershoppa lite först, man måste reka, ni kan kalla det för er lilla "visdom walk". Sen när du har kryat på dig (läste om din hälsokur du går på nu) så storhandlar du och HP agerar packåsna.

2010-01-27 @ 16:29:54
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Loppan

Tänkte mer att HP kunde agera smakråd. Har kommit fra till att om jag vill slippa leva ensam till döddagar så bör jag nog låta någon annan välja mina kläder. Varför inte HP?

2010-01-29 @ 02:06:23
URL: http://www.nappen121.blogspot.com
Postat av: Jens

varför inte gifta dig med HP så slipper du död ensam? ;-)

2010-01-30 @ 20:03:32
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0