8 Tips Vid Användande av Näsduken

Shit vad tjatig jag är angående bröstnäsduken men det fina i kråksången är att i MIN blogg skriver jag precis vad jag vill, när jag vill och om vad jag vill, hur ofta eller sällan jag önskar.

Läste en kort liten notis i King igen om den här accessoaren och jag klippte och klistrade lite så att informationen finns tillgänglig här också. Ska passa på att tacka min vän Anna igen som gav mig en grymt snygg näsduk i julklapp, min favorit i samlingen.

1 Vilken typ av näsduk eller vikning du än väljer, låt inte näsduken fladdra eller sticka upp alltför mycket. Less is more!

2 En sidennäsduk passar uteslutande bäst med en så kallad puff-vikning.

3 Inbilla dig aldrig att en näsduk i identiskt mönster med slipsen skulle vara elegantare än en i avvikande.

4 En kraftigt mönstrad näsduk ger – tvärtemot vad man kanske först tror – ett mer harmoniskt och dämpat intryck än en starkt enfärgad.

5 En glansig sidennäsduk görs sig utmärkt till en grövre kavaj med råare yta på samma sätt som en mattare bomullsdito passar utmärkt till en dressad kavaj med mycket lyster.

6 Näsdukar i paisley, prickar och ränder går att matcha till de flesta skjortor och slipsar. Tänk i första hand på att färgerna ska fungera ihop, så passar oftast mönstrena per automatik.

7 Står du och fingrar på en näsduk som är omotiverat dyr? Kolla om kanterna är sydda för hand, där ligger nämligen några timmars arbete – och hundralappar – begravda.

8 Till vit skjorta kan du i princip bära vilken färg, mönster eller material på näsduk som helst, men en enkel vit i bomull eller linne med så kallad James Bond-vikning är ofta det allra snyggaste.

-Jens


Kommentarer
Postat av: Lotta-Potta

Apropå ditt inlägg; Du måste komma och hälsa på här i Lejnkööping för här finns nämligen en affär som skulle falla herr Arleroth perfekt i smaken...! :)

2010-01-30 @ 00:41:18
Postat av: Jens

jaså...en herr Arleroth butik, låter ju inte dåligt! Mycket lull-lull kan jag tänka mig ;-)

2010-01-30 @ 10:11:10
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0