Livet som aktiv student

Veckorna går fort nu när man har mycket inplanerat hela tiden. Jobbigaste är inte att man har mycket att göra utan mer frustrationen över att jag sätter mig ner, kollar på en to-do-list jag har gjort och sen skiter totalt i att göra något av de uppskrivna sakerna.

Så här har min vecka sett ut i alla fall...

Måndag - intervjuade fyra personer som var intressanta för studentföretaget CTK (Chalmers Teknologkonsulter AB) som jag sitter med i. Internt i företaget jobbar jag med rekrytering så det var CV-granskning under söndagen och en fyra intervjuer utspritt under måndagen. Avslutade med två timmars möte på kvällen sen hem och äta middag innan jag drog iväg till gymet.

Tisdag - Föreläsningar och sen vandrade jag runt på chalmers arbetsmarknadsdag och pratade massor med företag och övertygade dem att jag var bäst i allt och att de borde vara intresserade av att anställa mig till sommaren samt efter min utbildning. Sen hem och skriva lite rapport och läsa lite innan jag kopplade av med en öl och ett biobesök - snabba cash.

Onsdag - Obligatorsik övning under hela förmiddagen i Total Quality Management. Blev uppringd av ett företag från mässan som frågade om jag kunde komma på en sporadisk intervjuvid klockan tre. Passade mig perfekt men först jobbade jag själv i en monter på mässan och representerade CTK mellan klockan ett till tre. Efter intervjun (som kändes bra) sprang jag hem och åt och sen stack iväg till gymet.

Torsdag - Självstudier under förmiddagen och efter lunch var det åter igen en obligatorisk sak i skolan. Efter det satt jag med case-gruppen och jobbad nästan klart case 1 och nu sitter jag här och borde egentligen läsa en rapport samt förbereda inför ett lunchmöte imorgon.

Fredagen - kommer bli full rulle där också med möten, föreläsningar och rapportskrivning men det blir ett bra avslut. Ordnat Sprit&Drink kväll här hemma, med 91 inbjudna varav 40 har tackat ja så det kommer bli välfyllt i lägenheten. Längtar till dimman imorgon...

Ha en skön helg nu folket!

 

-Jens

Kommentarer
Postat av: Lotta-Potta

HJÄLP! Man blir ju trött bara av att läsa om allt du sysslar med... Men jag har det inte mycket lugnare om det är någon tröst! ;)

2010-02-11 @ 20:48:51
Postat av: Wiig

Full rulle, fan vad härligt! :) Du verkar dock klara av det bra.

Ta det lugnt med spriten bara, efter en sån hektisk vecka brukar den ha en tendens att slå till lite hårdare och man själv verkar ha en tendens att dricka lite mer och lite fortare! ;)



Njut nu av helgen, det har du gjort dig förtjänt av! Kul med jobbintervjun och allt förresten! det går bra nu! ;)



Puss!!

2010-02-11 @ 21:56:41
URL: http://missmarresmarre.blogg.se/
Postat av: F & T

Oooh, vad du är duktig! :)

2010-02-11 @ 21:58:51
Postat av: Jens

Det var lite mycket så¨jag fick boka om ett säljmöte med ett företag till nästa vecka men allt går med lite planering bara. Vet att du har minst lika tufft Charlotta, men tänk vad trist man hade haft det om man inte haft något att göra.



Full rulle, jag försöker ju att vandra de stora kliven som Wiig fötterna har trampat. ha ha, tack för varningen av spriten, känner mig lite ompysslad när du mammar mig så där och jag gillar det. Om jag blir sjuk så ska jag ringa dig så kan du ta hand om mig.



Kompis, det går bra nu...weeie PUSS

2010-02-11 @ 22:02:56
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Jens

tack F&T (vilka är F&T? Någon som vet?)

2010-02-11 @ 22:03:53
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: F&T

Vi vet, så du får klura lite :)

2010-02-11 @ 22:05:16
Postat av: Jens

avskyr att bli nyfiken men men, nu ska jag koppla av med en hjärndöd film och ett glas whiskey ska kanske jag slipper irritera mig på att inte veta

2010-02-11 @ 22:51:42
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0