Du kan inte skylla på tomatkrig!

När jag vaknade i morse så hade jag fått ett sms på mobilen från mitt yrväder till kompis Sofie. Det löd så här:
"Hejsan konstiga vän!!! Du sover inte va? Sova är för töntar!!!! Du, kan man tvätta slipsar i vanlig 40 tvätt?"
När jag sedan frågade vad Sofie hade haft för sig var svaret att de hade haft tomatkrig på jobbet.

Nog för att flickan förmodligen är fullt kapabel att ha matkrig men jag tror inte att hon skulle våga att ha det på den restaurangen som hon jobbar på nu. Så skulle man slänga iväg en lite gissning så har väl du Sofie fumlat runt på jobbet och lyckas befläcka arbetsslipsen på alldelse egen hand. Tur för dig att jag är så snäll och skickar dig ett tips här.

Nej! Du får inte tvätta slipsen i vanlig 40 graders tvätt. Du får använda dig av fläckborttagningsmedel men testa medlet först på någon ej synlig del av slipsen så att det inte visar sig att medlet är för starkt och bleker tyget. Annars kan du lämna in slipsen för kemtvätt om du inte litar på dig själv. Kostar runt 70-80 kronor för en slips.

Tomatkrig, ja viiiiiiisssst! Försök att hålla balansen istället ;-)
           
-Jens

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Loppan

Jag är ett stort ICKEfan av fläckbortagningsmedel då jag anser att de, trots lovande slogans på förpackningen, saknar eftersökt effekt. Har många gånger använt ett medel som t.o.m. skulle vara effektivt mot asfaltsfläckar. Får det bort rödvin, choklad och tomatrester? Icke!

Det enda som fortfarande står högt i kurs för min del är Vanish mot rödvin eller kokande mjölk.



Annars så slänger man bara in sin färgsorterade tvätt i 40 grader och hoppas på det bästa.

2010-02-23 @ 19:25:54
URL: http://www.nappen121.blogspot.com
Postat av: Jens

Du måste ha haft en tuff fläck-uppväxt när du var lite Loppan. Så mycket ångest och irritation som finns inom dig.



Även om du blir av med fläcken på slipsen för att du slängde med den i tvätten så kommer du ändå inte vilja använda den då den är förstörd sen. Catch 22!

2010-02-23 @ 19:59:52
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: HP

Jag tror Loppan är med på Michael Drake's dödslista.

2010-02-23 @ 20:50:02
Postat av: SOFIE

fine, jag överdrev liite med tomatkrig, egentlgien så är det bara kockarna i köket som kastar mat på mig!! there i said it!



(ps. tack då ska jag försöka med lite medel på in wounderbara gröna slips)

2010-02-24 @ 09:55:12
URL: http://somethingblue.blogg.se/
Postat av: SOFIE

förresten, känner du dig inte lite ärad när jag kom till dig och frågade om slips råd???

2010-02-24 @ 09:56:18
URL: http://somethingblue.blogg.se/
Postat av: Jens

klart jag kände mig ärad av din fråga men nedskjuten av dina ord om att jag är en tönt så det är väl even-steven ;-)

2010-02-24 @ 13:06:35
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: SOFIE

hehehehe, men det var bara för att jag skulle ta ner dig på jorden : )

2010-02-26 @ 15:26:57
URL: http://somethingblue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0