Dressad med lager på lager

Ska iväg snart på ett företags event med konsultfirman Ernst&Young och har dressat mig lite. Blev lager på lager principen denna gången med skjorta, stickat och kavaj vilket känns riktigt skönt med den här kylan som står utanför vår port. Minus elva grader i morse men utan blåst (i göteborg!?!?) så det var lite behagligt nästan. Men bara nästan, det var betydligt skönare på lunchen när jag vandrade hemmåt i minus sju grader.
  
Klädseln består i alla fall av en vit skjorta av märket Stenströms som jag betalade den skrattretande summan 350 kronor nere på secondhand-butiken Ragtime. Den stickade är av märket Morris vilket är ett kanonmärke för de som gillar preppy stilen. Avslutningsvis så är kavajen en enkel Riley. Slipsen är en preppy ögonsten av märket Atlas Design. Nedanför midjan bär jag ett par trevliga chinos från Zara, slitstarkt som klarar kyla för en ringa slant.

Kan Ernst&Young vara något för mig? Dags att ta reda på...

...på återseende!

-Jens

 

Kommentarer
Postat av: Kristian

Dressa, är det detsamma som att applicera dressing? Eller uppfostra en häst, kanske?

"Klätt upp mig", eller "klätt mig prydligt" känns lite mer klassiskt.

Äh, jag bara driver med dig. :-P Hoppas du fick en bra företagskväll

2010-12-01 @ 20:22:01
Postat av: Jens

hahaaha, skulle kört med dressing-förklaringen där. Man ser ju inte mitt hår på bilden men det hade jag dränkt in i dressing, mycket observant av dig.



Ska du hem till falun i jul? Borde vi ses och snacka lite strunt :-)

2010-12-02 @ 17:32:07
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0