Byxfickorna som äger allt!

Hösten är nog på ingång nu snart...mörkare kvällar, kyligare vindar och folk kryper in i lä med te, film och mysepysljus (jepp, du vet vem du är). Hjulet börjar snurra på nytt, vardagen anländer och studierna ska tas upp igen, men för sista gången nu. Ett år kvar och sen har jag gjort mina fem år på Chalmers. Totalt 16,5 år av studier har jag hunnit med och sitter nu på startfältet till det sista året. Skööööööönt det känns och väldigt spännande!

Var för övrigt på 25 års fest i fredags. Medbjuden genom flickvännen för att fira hennes nära vän och jag hade ett helvete! Inte på festen, den var kalastrevlig med härliga människor. Helvetet handlade om hur man skulle klä sig för att inte vara för uppdressad eller sjavig bland en samling folk som man inte känner.

Efter många ombyten fram och tillbaka så blev det en nedtonad uppsättning med jeans, svart kavaj, vit skjorta och en guldfärgad bröstnäsduk. Inte så spännande men det kändes tryggt. Fast jag var otroligt sugen på att köra mina nya Zara byxor med de härligaste och snyggaste fickorna man kan finna (kan gå med händerna i fickorna hela dagen när jag har de brallorna) samt nyinköpt slips från Atlas Design ackompanjerat med ett par rejäla hängslen jag inhandlade i Cambridge i slutet av 2008. Det får bli en annan gång...

-Jens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0