Det här är jag!

Blev uppmanad/utmanad att göra det här och blir man utmanad så får man inte säga nej. Lite info om vem jag är men jag lyckades smygga in lite kläd och vin/whiskeytips också.

Favoritcafé:
Bryggcaféet i Falun (fika ska göras längs rinnande åar), Starbucks vid torget i Cambridge.
Favorittidning: Café Mode, King Magazine fast det var länge sedan jag läste dem nu men bra tips för er som vill läsa om mode, stil, klockor, etc.
Bästa saken som händer i vinter: En traditionsenlig Åre-resa skulle sitta bra, får se hur det utvecklas.
Favoritplagg i garderoben just nu: De tunnstickade tröjorna man drar över skjortorna samt en och annan piké när hösten inte gör sig allt för påmind. Vad gäller skor så är det mina vita Lacoste som är väldigt finna att titta på även om de ger skoskav.
Längd: Officiellt 180 centimeter (inofficiellt 179,5 cm men det låter så kort i mina öron).
Vanligaste färgen på mina kläder just nu: Mörka toner men gärna med någon utstickande färgstarkt inslag som en gul piké under den svarta tunnstickade tröjan. (Bra tips för er som gillar att använda kavaj, använd bröstnäsdukar. Med en kollektion på olika dukar med varierande mönster och färger så ger man intryck att man har en mer omfattande garderob än vad men egentligen har) 
I höst kommer jag att gå klädd i: Svart och/eller brun rock som går ner till knäna. Behöver inköpa nya skor så det är fortfarande diffust.
Men absolut inte i: Mina skor som inte är speciellt vattenresistenta efter att ta trampat hål i sulorna på glassplitter ute på krogarna i Oslo.
Sommar eller vinter? Sommar i majoritet men gillar skidåkning fast det kanske räcker med vinter i två månader.
                                  

Mig själv med tre ord:
Extrovert, Ambitiös & Livsnjutare.
Jag tränar: Generellt tre gånger i veckan på gymmet, beror på studiebelastningen.
Höger- eller vänsterhänt: Vänster när jag vilar huvudet mot en hand. Applåderar med båda. Höger i allt annat.
Humör just nu: Uppåt, varför vara något annat när det är helg och ska umgås med goda vänner?
Är det nåt du absolut inte äter: Ska vara blodpudding då. Mor och far slutade laga det efter allt för många middagsbråk när jag var liten knodd. Annars äter jag det mesta!
Kläder just nu: Ett par mörka jeans och en mörkblå piké.
Vad sa du senast: Sweet pea, apple of my eye…(sjöng med i Amos Lee’s låt Sweet Pea)
Fisk eller badkruka: Fisk, spenderar gärna somrarna ute på sjön
Spelar du nåt instrument: Spelat gitarr i många år nu, önskar att jag kunde spela piano lika bra.


Morgon- eller nattmänniska:
Sett soluppgången flera gånger men oftast för att man har kommer hem då.
Sparare eller slösare: Duktig på att hålla emot ”onödiga” köp men långt ifrån snål.
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja det tror jag, det mesta är möjligt.
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Barn är lite långt bort i planeringen så vet inte men barn? Ja.
Vad ska barnet/barnen heta? Kan ett barn heta Juni även om idén kommer från att min kompis katt heter det eller blir det helt fel?
Bio eller promenad: Trevliga båda två, beror helt på omständigheterna
Är du kittlig: Classified! Avslöja sina svaga punkter är inte speciellt strategiskt!

Största svaghet: Tar inte alltid för mig som man borde göra ibland.
Det här är jag bra på: Tänka positivt, musik och umgås.
Bästa bok? The 48 Laws of Power – Robert Greene (En bok som har jämförts med Niccolò Machiavelli's ”Fursten” och Sun Tzu "Krigskonsten")
Chips, morötter eller godis? Gott, gott och gott. Det ena förtar inte det andra
Pizza eller hamburgare? Tunn stenugnsbakad pizza!
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Inte gjort det hittills men tatuering har övervägts fast för tillfället är det inte av intresse.
Stökigt eller välstädat? Mer välstädat än stökigt skulle jag säga. Definitivt välstädat skulle mina vänner säga.
Gillar du att sjunga? Definitivt! Spelade och sjöng på en fest förra veckan för ett sällskap på 50 pers. Sjukt roligt!
Kaffe, te eller inget? Dålig med det, dricker Latté på café.

Har du en besatthet? Mina gitarrer, stil&mode och träning.
Vem är din bästa vän? Har många vänner som alla är suveräna på sitt sätt. Ingen nämnd, ingen glömd.
Civilstånd: Singelkille
Vitt eller Rött vin? Föredrar rött. Tips: Rosemount (gott till kött) och Bonterra (gott till mörk choklad)
Whiskey? Definitivt, fått smak på det de senaste åren. Gillade Bell's mycket under min tid i England
Jordgubbar eller hallon? Jordgubbar naturellt, hallon på pannkakor 

-Jens

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken Kille!! :)

2009-10-10 @ 17:31:22
Postat av: jens

ha ha ha, jo du, vem det nu var.



Jag är killen hela dan'

2009-10-10 @ 18:02:58
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Wiig

Vad roligt att du antog min "utmaning"!

När jag kommer till Göteborg ska jag boka in en tid med dig för gitarr kurs!!:) bjuda dig på blodpudding och ta reda på var du är kittlig! skämt o sido, kul läsning! :)

Puss kram!

2009-10-10 @ 19:56:10
URL: http://missmarresmarre.blogg.se/
Postat av: jens

jag håller en lucka i min kalender för din gitarrlektion, blodpudding och kittling.



Vill du ha tips i gitarrspelandet så hör av dig, jag har hållit i gitarrkurs för folk förut så något ska jag väl kunna tipsa om.



puss och kram tillbaka ;-)

2009-10-11 @ 00:24:42
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: SOFIE

"Favoritcafé: Bryggcaféet"



vaaa??? inför mina ögon, vad säger du?!

2009-10-11 @ 02:15:29
URL: http://somethingblue.blogg.se/
Postat av: Anna

Du vet ju hur jag känner för dig underbara människa! Ska ge dig en lång go kram nästa gång vi ses!!!



Och en sak till....Juni, jag vet att min katt heter så. Men det gör hon bara för att jag egentligen alltid velat döpa en dotter till det. =) Sno inte mitt namn nu. ;)

2009-10-11 @ 02:18:50
Postat av: jens

VA!? Vem har varit inne på min blogg och ändrat till Bryggcaféet, hrmööö...det ska ju naturligtvis stå Du&Jag med en parantes om att världens bästa servitris jobbar där. Glömde lägga till att bästa restaurangen är Banken i Falun för de har ju också den bästa servitrisen! (Känns det bättre nu Sofie? Det ska aldrig hända igen, f'låt)



Ha ha, nej, jag ska inte sno ditt namn Anna. Du har första tjing på det ;-)

2009-10-11 @ 10:57:25
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: HP

Ungjäveln ska ju heta Appendix, det kom vi ju överrens om för några dagar sen.

2009-10-11 @ 17:33:46
Postat av: jens

Visst fan! Jag tar tillbaka det, klart ungjävlen ska heta Appendix!

2009-10-11 @ 18:53:53
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Loppan

HAHAHA! 179,5 centimeter! Fånigt att försöka ändra på en faktiskt siffra.



// Loppan 176 cm

(eg. 175,5 men det är konfidentiell information)

2009-10-14 @ 23:25:30
URL: http://www.nappen121.blogspot.com
Postat av: jens

inte speciellt konfidentiellt länge till...grrr

2009-10-14 @ 23:50:02
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0