Vad är mitt attribut?

Jag och min "roomie - hp" har haft många och djupa diskusioner när studierna blir allt för tråkiga fram mot kvällarna. Det brukar röra sig om en handfull ämnesområden så som; "kvinnor - vad är det för påfund egentligen?", skräddade kostymer, skjortor, fashion i allmänt och det som irriterar oss för stunden. Hp är nu inne på att aldrig tilltala en person som har färre högskolepoäng än honom själv. Denna elitistiska framfart skulle tydligen bero på ett viss missnöje med en marknadsföringsföreläsare.
  
Hur som helst så är det en fråga som jag går runt och försöker finna svaret på. Vad för attribut ska jag ha? Vad vill jag ha, vad passar mig? Attribut gör mannen! Ska jag satsa på att alltid ha grymt snygga italienska skor på mig, ständigt variera klocka på handleden, vara teknikgeek med den senaste hetaste prylen i borstat stål, preppy stil, etc.
Detta bottnar förmodligen i att ständigt vilja uppmärksammas.

Sedan skulle jag vilja ha ett mer tydligt kunskaps-attribut, att vara expert på något. Jag avundas nästan alltid den som har någon otroligt barnslig fascination av något. Som hp, en jävel på klockor, dykning och ständigt en åsikt om mode. Eller de där motornördarna till vänner jag har. Vem bryr sig om bilen gör 100 km/h på 5,4 s eller 5,2? Eller som min bror som name droppar regissörer, skådespelarinsatser, ljussättning och filmmusik.

Så vad är mitt attribut? Vill inte vara någon sunkig gråzon som står lite i bakgrunden och kan lite grann om väldigt mycket. Några tips? Funderar på om bröstnäsduken ska få bli mitt sigill, kanske ska ta och gå ner och köpa på mig 14 nya dukar...

-Jens

Kommentarer
Postat av: SOFIE

dude, awesomeness!!!!

2009-12-01 @ 08:31:10
URL: http://somethingblue.blogg.se/
Postat av: HP

Intressant. Det är inget enkelt ämne... Det kräver vidare reflektion.

2009-12-01 @ 18:21:58
Postat av: jens

inget enkelt ämne alls! Vi får ta fler funderare i reklampauserna mellan våra b-filmskvällar

2009-12-01 @ 21:04:43
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Anonymus

Mysteriskt brun året om...? ;-)

2009-12-01 @ 21:20:34
Postat av: Loppan

Go och glad, kexchoklad?

2009-12-09 @ 09:11:02
URL: http://www.nappen121.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0