Hoffmaestro kan verkligen hålla igång en publik

För några veckor sedan så läste jag att Hoffmaestro (10-manna band) skulle komma till Brew House och spela, något som jag var tvungen att se så klart. Grymt band som spelar...ja vad spelar de egentligen? Någon form av totalt upp-speedad ska-musik som gör sig riktigt bra på förfester och andra situationer när det behövs genereras lite adrenalin i folket.
              
Fast veckorna går fort här och studiern blandas med after work och andra aktiviteter gör att man sändigt är i rörande fas. Är svårt att stanna upp och reflektera över vad som händer. Så jag glömde bort konserten helt. Då får jag ett sms av en forna klasskompis på chalmers när jag sitter ute på ett företagsbesök. Hon sitter på en biljett över som jag kan få för hennes kompis som skulle gå har blivit sjuk. Stort tack för det för konserten var hundra procent håll igång och låtarna satt tight! Alla som går på spinning, kick-box kondition eller andra friskis&svettis saker kommer aldrig komma upp i Hoffmaestros tempo. Roligast var nog när de fick hela publiken att springa från ena sidan av lokalen till den andra och sen fam och tillbaka så några gånger. En ihoptryck publik tjöt av lycka!

Enligt mina kompisar uppe i Falun så har jag ju inget att komma med bara för att jag sett dem spela live då jag missade att se dem i Falun i sommras där det slutade med att mina vänner fick med sig bandet på efterfest hemma i deras lägenhet. En jobbig miss men inget att göra åt då jag var i Oslo vid stunden.

Underligt att så många jag snackar med som inte känner till vilka de är. Måste bli en ändring på det nu. Lägger upp en spotify-länk här till ni outbildade Hoffmaestro. Ett till tips är att se filmen Stockholm Boogie som är regissierad av de två bröderna i bandet. En svensk film som är faktiskt riktigt bra, mycket hoffmaestro musik i den.  
      
Scen ur Stockholm Boogie        Matheus, Martin & jag - midsommarfirande 2009

Avslutningsvis så ville min lillebror att jag skulle tipsa om han och hans kompisar senaste blogg (storebror ställer upp). De ska tydligen blogga om film, musik, böcker, öl, etc. Mer eller mindre en recensions blogg. Bror gillar film och skriver alltid om det och handen på hjärtat, han är duktig faktiskt. Behöver jag tips på film så brukar jag alltid vända mig till honom. Så ta en detour till deras blogg. http://whytheface.blogg.se 
 
-Jens

 


Kommentarer
Postat av: WTF-Emil

2009-11-14 @ 13:20:54
URL: http://whytheface.blogg.se/
Postat av: WTF-Emil

bugar och bockar

2009-11-14 @ 13:21:31
URL: http://whytheface.blogg.se/
Postat av: jens

nada problemo

2009-11-14 @ 14:55:36
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härligt mer playlists åt folket!

2009-11-17 @ 23:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0