Oslo - Staden bortom gränsen!

Jeg liker Oslo, den byn er kjempe koslig!

Det var säkert ett flertal stavfel i den där meningen M E N  DÄ  S K I T E R  J A G I !
Ja då var jag tillbaka i grannlandet igen för att jobba en sommar. Det var ju inte riktigt tänkt så när jag lämnade Norges landsbyggd förra sommaren men nu fick jag ett jobb erbjudande inne i Oslo och det kan man inte tacka nej till. Oslo är en sådan sjukt skön stad!

Jag ska jobba som en liten lagerpojke här under 11 veckor med två grabbar som jag lärde känna på förra årets sommarjobb. Vi är de tre muskutörerna (jag har blivit Athos) så grattis Oslo, nu kommer de tre muskutörerna till er stad för att njuta av allt ni har att erbjuda.

Första veckan här är lite av en team buildning vecka med de här grabbarna då vi inte får vårt sommarboende förän på söndag så just nu bor vi tre personer i en etta på mindre än 18 kvadratmeter. Kunde ha blivit jobbigt för vem som helst men inte för de tre muskutörerna (vi jobbar visserligen hela dagarna så lyan används bara till att äta middag, sova och äta frukost i) Men nästa vecka då bor vi med style! Vi har haft sådan tur att vi fått en 3:a på nära 80 kvadrat, riktigt centralt beläget, nymålat i fräsch vit färg med takhöjd på 3 meter. Lägenheten ligger i Grünerløkka vid Sofienbergparken som sägs vara störtskön att hänga i under sommaren, har höga förväntningar. Jag ska ta lite kort sen när vi har flyttat in så får ni se själva!

Ha de kjempe gott og kos er!

-Jens


Kommentarer
Postat av: Bjarki!

takhöjd is the shit!

2009-06-11 @ 10:45:13
URL: http://bjarki.se/blogg/
Postat av: Jens

it is DA shit!!!

2009-06-11 @ 22:16:01
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0