Fem stycken ovärderliga dofter!

Här har man legat nerbäddad i sängen hela dagen och inte kunnat gå till jobbet för att man är sjuk, hur roligt är det? Så jag har försökt att fördriva tiden med film och böcker. Men så tittade jag över på min hylla med parfym och kunde konstatera att jag är ganska nöjd med mitt sortiment. Här kommer tips om fem riktigt bra parfymer, som jag själv har, som har sin egna speciella karaktär och därför fungerar olika bra i olika situationer.



 Lacoste - Style in Play

Med en skarp doft av citrus blir den här parfymen vårig och sportig. Den väldigt fräscha doften får mig att tänka på varma och klarblåa sommardagar när man crusiar runt i en båt på sjön med goda vänner. Parfymen kostar kring 320 kronor för 50 ml.



 Giorgio Armani - Acqua Di Gio

Även denna parfym är fräsch i doften men något försiktigare än Lacoste - Style in Play. Om den rosa parfymen från Lacoste var vår- och sommarparfymen för pojkar så är denna Armani vår- och sommarparfymen för män. Mer maskulin i doften med citrus, persika och jasmin. Denna produkt kostar kring 420 kronor för 50 ml.


 Huga Boss - Boss Boss

Denna är en klassiker som blivit en favorit i många mäns badrumsskåp. Basen i denna parfym är vanilj och sandelträ men har även några försiktiga inslag av citrus, plommon och äpple. Denna kombination med tung bas och friskare undertoner gör att den kan användas dagtid så väl som kvällstid. Denna parfym som fungerar i många situationer går på omkring 500 kronor för 100 ml.


 Christian Dior - Fahrenheit

En tung doft som ska användas under de senare timmarna på dygnet. Den mörka och söta lukten har tagits fram ur bergamott, citrus, lavender, ceder, viol och läder. Ta på lite mindre än vad du är van vid då doften är väldigt tung och kan lätt bli för mycket om man inte är aktsam. Denna lite mer formella parfym går kring 650 kronor för 100 ml men räcker i en evighet.


 Chanel - Allure Homme Sport

Min absoluta favorit för tillfället som har gett mig komplimanger från både män och kvinnor. Har en väldigt markant sensuell kvällsdoft men är inte för frän utan istället väldigt frisk i doften av olika citrusfrukter som gör den användbar under dygnets alla timmar. Tonkabönan, som är väldigt lik vanilj och kanel i doften, ger tillsammans med vit musk en väldigt varm doft till parfymen och detta toppas med cederträ. Den här guldklimpen i samlingen går loss på nära 800 kronor för 50 ml.


Kommentarer
Postat av: Tusse

Satsar du på sponsorskap? =)

2009-02-20 @ 18:19:43
Postat av: Jens

ha ha nej faktiskt inte men om du Tusse är sugen på att sponsra mig så ska vi nog kunna ta fram något bra avtal till oss båda. Jag ska ta fram ett formulär så hör jag av mig. Hur vill du att jag ska presentera dig på min blogg Tusse? Vad vill du få ut av din betalda tid på bloggen. ;-)

2009-02-20 @ 20:30:36
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Nikki

Av vem fick du tipset om chanels homme jensa ;)?

2009-02-23 @ 00:25:28
Postat av: Jens

Av Nikki dää king! F*n vad jag gillar den doften grabben! Det är nästan så att man ska ta och skicka blommor till din syster som stod och provade ut den i butiken på massor av okänt folk. ;-)

2009-02-23 @ 10:34:42
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0