Dropping the business knowledge on you!

Att kunna sitta och kolla på ekonominyheter och få känslan att man hänger med i vad de berättar är på ett oförklarligt och lustigt sätt väldigt tillfredsställande för mig. Det är, misstänker jag, samma euforiska känsla som en flipperspelare upplever när han lyckas träffa någon rund plastgrej som gör att en bjällra ringer eller när bilfantasterna får sitta och prata ostört och oavbrutet om cylindrar, varvtal och insprutningsmekanismer (angående den sist nämnda metaforen - jag har sådana vänner). 


Hur som helst, jag är personen som gillar att bli matad med information rörande ekonomihistoria, konjunkturskiften, rörelsen på världens olika börser och så mycket till men en fortsatt uppräkning kanske skulle resultera i att jag skrämmer bort de läsare som inte är ekonomitönt som jag. Såg en riktigt bra dokumentär som SVT:s Dokument Utifrån visade den 18 januari 2009 som jag tycker att ni verkligen ska ta er tid att se. Den berör USA:s "credit crunch" som satt hela världsekonomin i gungning. Dokumentären guidar en metodiskt igenom en mängd intressant fakta om vad, hur och varför finanskrisen har uppstått. Håll till godo!

 


Avslutningsvis måste jag tipsa er om förmodligen den bästa svenska finansbloggen som finns idag - tradingwithgekko.blogspot.com . Denna blogg ger er snabbuppdatering på vad som händer där ute på marknaden.


"An economist is an expert who will know tomorrow why the things he predicted yesterday didn't happen today." - Laurence J. Peter


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du tigger om det.... WEEEEIRDOO! Hahahaha!

2009-02-17 @ 20:38:30
URL: http://lifeofjojo.blogg.se/
Postat av: Jens

Hmmm...kan det vara mina metaforer du syftar på eller bara i allmänhet?? :-)



För er som inte känner Johanna tänker jag nu tipsa om hennes blogg så får ni själva bedömma vem som är mest skum i huvudet av oss två. I hennes blogg lifeofjojo.blogg.se kan man läsa om många kloka ord och tankefilosofier om tjocka hälsocoacher och nöjet med att ligga på rygg. Håll till godo!



Don't fuck with me Jojo! ;-)

2009-02-17 @ 20:49:17
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Johanna

min blogg - och mina tankar också för den delen - är sååå f***ing bäst mannen jag är den smartaste blondinen i stan (och med stan menar jag Toftbyn - det blir inte så många att jämföra sig med då, haha!)



I won't fuck with you if you don't fuck with me! Jävlar vilken cool attityd jag har idag och fan vad jag svär i detta inlägg, har blivit så grov på sista tiden...

2009-02-18 @ 00:21:37
URL: http://lifeofjojo.blogg.se/
Postat av: Jens

ja, det börjar bli lite man över dig tillslut, blir väl så när man bor i stan och med stan menar jag Toftbyn.

2009-02-18 @ 08:52:36
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Gabriel.

Jajja, där ser man.. trodde du va stright ingenjör :P

Då kan vi ta lite tradinglessons framöver då..

alltid kul att dela itressen.

ciao.

2009-02-24 @ 11:20:09
URL: http://gabrielkratschmer.blogg.se/
Postat av: Jens

Jag är mångsidig på intresseområdet, hoppas du såg dokumentären, sjukt intresant!

2009-02-24 @ 21:05:31
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: GK

Japp, fler borde se den.. såg senast idag en snubbe som gjorde allt för att försöka få upp kreditacceptansen hos ikano när jag va uppe på ikea.. för att köpa köksutrustning :S

likviditet is the shit peeps. :)

2009-02-28 @ 23:06:33
URL: http://gabrielkratschmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0