Juldagsreahysteri med ADHD hönor på fultjack!

Hysteriska människor som gapar, skriker, sliter och slänger. De springer runt som en bunt skottskadade ADHD hönor på fultjack. Undrar om jag inte tycker att höstens nyss fyllda 14-åriga flickebarn är värst. De ska hinna runt till alla realisationer på snabbast tid för att inte gå miste om ännu ett onödigt spontanköpt linne som ändå kommer hamna i garderobens svarta hål efter en gångs användning. Kacklet eskalerar och når sin peak vid caféerna där flickgrupperingarna samlas för att ösa i sig en femte café latté (de agerar förmodligen utefter förebilder så som frontfigurerna i Sex in the City eller den irriterande Anna Anka) och berömma varandra för dagens kap. Bitter? Nej, liten cynisk kanske...

Jag gjorde ett försök att gå runt på stan men fick göra flera reträtter för att inte förlora liv och förstånd när svärmarna av koffeinstinna småflickor med frekventa nervryckningar i ögonen jagade mode-villebråd.

Jag drog mig undan men det gjorde mig inget för jag visste vad jag ville ha och den var inte på rea så där fick jag stå ifred. Morris Stockholm, min julklapp till mig själv. Inget märke jag har brytt om mig tidigare men nog förtjänar det en hel del uppmärksamhet alltid. Kommer inte tröttna på den här nyinköpta tröjan på väldigt länge hoppas jag.

-Jens
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nu är jag besviken. Trodde från rubriken att döma att inlägget handlade om Sofie på juldagskvällen!

2009-12-27 @ 23:53:52
Postat av: Anonym

Bitter för att flickorna var ute efter shopping å inte grabbar... tror jag var de som var värst för herr Jens ;)

2009-12-28 @ 00:58:19
Postat av: Bjarki!

Jag bara struntade helt i mellandagarnas shoppinghysteri.. så skönt här hemma ju !

2009-12-28 @ 03:09:20
URL: http://bjarki.se/blogg
Postat av: Patricia

haha, men erkänn att det är rätt roligt att se alla hysteriska människor när det är rea? xD

2009-12-28 @ 03:38:03
URL: http://superninja.blogg.se/
Postat av: Jens

Så så Johanna, det kunde ika väl ha handlat om dig också under juldagen ;-)



Du gjorde nog helt rätt Bjarki men jag håller med Patricia, det är sjukt intressant att sitta och kolla på förvirrade människor. Ett fascinerande skådespel, likt lejonjhonornas jakt på savannen.

2009-12-28 @ 11:08:23
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Loppan

Det låter som att du träffade på mig på stan Jens, jag minns faktiskt inte riktigt. Var lite koffeinhög och otroligt fokuserad på att fylla garderoben med lite billiga spontaninköp. ;)

En av mina laster är ju att köpa dyra saker billigt.

2009-12-30 @ 07:28:35
URL: http://www.nappen121.blogspot.com
Postat av: Tusse

Bitter? Cynisk? Nä, du börjar bli gubbe! Köp keps! Men inget ont med det, jag gillar ju äldre män ;)

2009-12-30 @ 08:49:40
Postat av: Jens

Det är en bra last Loppan, du gillar att "fynda".



Gubbe is the shit!

2009-12-30 @ 11:04:49
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0