Accessoarer gör fan mannen!

Detaljer, detaljer och åter igen detaljer! Jag har ju propagerat för det många gånger tidigare men det kan aldrig sägas för mycket. En grå människa passer obemärkt förbi men någon som har tänkt till, kanske med någon grym accessoar, fångar alltid mitt intresse. Måste vara en trevlig person för annars får jag det inte att gå ihop(?)

Näsduken till exempel, segrade både på fredagen och lördagen. Under fredagen, ute på avenyn, fick min näsduk inte ligga ifred under långa perioder. Jag kanske såg kanske lugn ut utåt men jag släppte aldrig min röd-vit prickiga duk med blicken. Den skulle med mig hem och inte gömmas undan och glömmas bort i någon berusad flickas urringning. Under lördagen så var det HP som la ribban högt med sin speciella vikning av näsduken. I alla fall om man ska analysera vår gode vän Loppan reaktion åt kreationen. Med lycka i rösten utropade hon ett flertal gånger att vikningen var en hyllning till det kvinnliga könsorganet. Se för er själva Loppan 
                                            
                                   JA!                                                 NEJ!
Upphovet till det här inlägget var en hemsida (Details for Him) jag vandrade runt på som hade en hel del blandade herr accessoarer. De gavs även ett historiskt perspektiv och berättelse om accessoarernas uppkomst etc.

Dock! Ett stort dock! Köp inga "roliga" manchettknappar i julklapp till någon. De är inte roliga och kommer i princip att aldrig användas. Det finns så mycket snyggt och stilrent att välja mellan så ta inte några som ser ut som en champagneflaska, tennisrackets eller en playbunny. Jag har själv gjort det misstaget men det är mänskligt att fela och jag drar lärdom av mina misstag.
                                            
                                         JA!                                  NEJ FÖR FAN!

-Jens

Kommentarer
Postat av: jens

Det var ju det jag menade med att fela är mänskligt. Kommer inte göra om det i alla fall :-)

2009-12-06 @ 23:08:32
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur ställer du dig till slipshållare då?

2009-12-06 @ 23:47:20
Postat av: jens

samma riktlinjer som för manchettknappar. Personligen tycker jag att slipsnålen ska vara diskretare än manchettknapparna. Enkel design med möjligtvis någon sten i men inte så det blir för mycket! Manchettknapparna är rolliga på de sättet att de får ha lite färg i sig. De färgglada manchettknapparna i Paul Smith stil är riktigt snygga

2009-12-07 @ 09:01:43
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Loppan

jaha, då får jag väl lämna tillbaka min julklapp till HP då. Hade varit trevligt att få sådan här info redan i november, innan jag fyller julklappssäcken med kitsch...

2009-12-09 @ 09:12:14
URL: http://www.nappen121.blogspot.com
Postat av: Anonym

sorry loppan, han blir säkert glad för de. Han älskar ju att få presenter :-)

2009-12-09 @ 20:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0