Skärgårdsmode!

Är löjligt nöjd med ett klädköp jag gjorde för två dagar sedan. Har konstigt nog blivit mycket klädesplagg som passar bra på sjön till. Kan vara min sommarlängtan som har ett finger med i spelet vid val av kläder just nu men båt- och seglarmode är inte så tokigt. Hur som helst, det blev en långärmad grå bomulls tröja med tunna svarta och orangea ränder den här gången. Av någon anledning så associerar jag tröjan med Stockholms skärgård en ljummen kväll i juli. Jag ser framför mig hur man sitter på en klipphäll i skärgården och grillar sin nyfångade abborre samtidigt som man tar en klunk av sin avkylda öl i värsta "Pripps Blå"-reklam anda.

Nu har jag ingen skärgård där jag befinner mig. Nu har jag ingen ljummen sommarkväll som bjuder på måsskrik och grönt gräs. Men jag har min tröja av märket EastWest som skulle få karaktären Sören Rapp i den gamla serien "Skärgårdsdoktorn" att stå och peka med fingret i avund och i exaltation stamma fram "ja-jj-jja-jag vill o-o-ock-också ha en ss-ss-s-s-sån!" 


Klart han vill, den är ju skitsnygg!


-Jens


Kommentarer
Postat av: Tusse

Vad bra att du blev nöjd med tröjan! Och om du vill ha nån att dricka öl med så skålar jag gärna ett par Innis & Gunn med dig på en klipphäll i sommarkvällssol...

2009-04-17 @ 09:51:15
Postat av: Jens

Härligt Tuss! Då har jag kvinnligt sällskap i skärgården också, nu skulle Sören Rapp bli ännu mer avundsjuk ;-)

2009-04-17 @ 10:41:40
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0