Manlig hudvård med Bulldog

Det finurliga med sina egna familjemedlemar är att de kompletterar en på de plan där man själv brister. Mina tankar kring denna hypotes kan exemplifieras genom att berätta om min uppväxt med mina bröder. Mellanbrorsan till exempel är fruktansvärt påläst när det kommer till film. Han rabblar regissörer, filmtitlar, skådespelares kusiners matvanor och annan film trivia. Väldigt imponerande och fruktansvärt praktiskt. Jag ringer upp honom och ber om tips på någon bra film med den-där-vad-heter-han-nu-skådespelaren så slipper jag själv sätta mig in i hela filmindustrins komplexa värld. Lillbrorsan är teknisk kunnig och byggde om sin tidigare vespa. Genom att höja sätet och frigöra lite utrymme kunde han addera en baslåda, dra några sladdar till styret och vips så kunde man höra honom på mils avstånd när han dunkade musik från sin mobil i hissnande 45 km/h. Han man funderingar kring tekniska prylar så vändar jag mig dit.

Det härliga med mina bröder är dessutom att de är väldigt stilmedvetna, något som gynnar mig för man kan ju inte ha koll på allt bra som finns där ute. Lillbrorsan har ganska bra hudprodukter som jag tog och kollade in senaste jag var hemma över jul. Han hade en ansiktstvätt av märket Bulldog, en produkt jag hört mycket om men inte testat själv. Nu tog jag tillfället i akt och snodde lite av Bulldog Original Face Scrub. Tumme upp för denna väldigt grovkorniga scrub som avlägsnar döda hudceller och på så sätt stimulerar cellförnyelsen. Man känner sig sjukt fräsh efter användning. Läste på lite sen om att man behöver inte raspa huden varje dag med denna produkt utan den ska bara användas en till två gånger på vecka.

-Jens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0