Penhaligon's, en mäktig doft

Intensiteten och frekvensen av inläggen på denna blogg har avtagit något under sommartid och kommer tyvärr att fortsätta att vara så en tid framöver. Detta på grund av utlandsjobb på Irland under tre månader med något begränsad möjlighet till frekvent internetanvändande.
 
När det väl är sagt så får man väl ändå passa på att skriva några rader. Tidigare i sommar var jag förbi Göteborg, denna pärla på västkusten och min tidigare bostadsort. Gående längs Linnégatan fann jag en väldigt trevlig butik (Linnégatan No 2) som funnits där under en två års period enligt expediten. Crockett & Jones, Eton, Hackett, Oscar Jacobsson, Ralph Lauren var bara några av märkena i utbudet. Inte bara kläder huserade på denna adress utan även skodon som väcker ha-begäret i dig.
 
Det som jag kom att fastna för var dock det lilla parfymutbudet. Penhaligon's doftade något förj*vulskt trevligt. Nu är det ju såklart att de har många olika dofter och jag kan inte riktigt dra mig till minnes vilken av dem som jag gillade bäst men jag ser det inte som ett besvär att leta upp Penhaligon's igen och dofta mig egenom deras sortiment.  
 
-Jens
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0