Självdistans hos Lanvin's höst- & vinterkollektion

Jag gillar personer med självdistans, det får min respekt. Ännu bättre då när någon medial person bjuder på sig själv utan att blinka. Det är precis det här som Lanvin gör, herren som gästdesignade åt H&M för en tid tillbaka med stora sammetsflugor. Inte bara dansar den rundnätta mannen skönt och tar över scenen utan hans kollektion är väldigt smakfull. Personligen kan jag säga att jag hoppas att 30-tals trenden tar fäste nu i och med hans bidrag. Hattarna sticker ut på både dam- och herrsidan, flugorna finns återigen respresenterade samt några smala slipsar, skinnhandskar och den dubbelknäppta kavajen säger sitt. Lite gammeldags gangster över det hela och det går inte att argumentera emot att det var väldigt välklätt under den tidsepoken.


                                                      Eloge till Lanvin...

-Jens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0