Läderhandskar från Hattbaren som skyddar mot Nordanvinden

När Kung Bore väl börjar göra sitt intåg på svensk mark så krävs rätt utrustning för att bemöta hans attack. Snön är förvissa frånvarande men nog har det allt blivit kallare. Detta resulterar i att rockar och halsdukar plockas fram från gömmor i källarförråden som skapades i anslutning till förra våren.

Jag satt i den tunga sittsen att fingertopparna gnällde trots användande av handskar men olyckligtvis av den tunnare sorten. Med vaksam blick hade jag turen att finna en liten trevlig butik på Götgatan 39 med det vilseförledande namnet Hattbaren. Butiken välkomnar så väl kvinnliga som manliga fashionister. Förvisso består kollektionen inne i denna charmiga butik till 95% av hattar men ser man ut som en Hobbit i hatt (som jag gör) så kan man frossa i vackra handskar istället. Enkelspårig som jag är så blev det ett par svarta i läder med ordentligt foder som inte viker sig för nordanvindens framfart. Rekommenderat köp för de som är i samma sitts som jag var i.
     
-Jens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0