Veronica Maggio Kommer Igen med ny skön musik

Miss Maggio är i sanningen duktig på att få till skön musik. Texterna är helt okey, rytmen och melodierna är catchy men sedan är det något med rösten. Hon har en något av en hes och kornig röst vid vissa tillfällen och det melodiska strömmar ut på ett väldigt behagligt sätt. Den nya singeln Jag Kommer har fastnat på min hjärna och jag ser verkligen fram emot ett skivsläpp senare i vår ("Satan i Gatan" den 27 april). De där små röst-karaktärsdragen som jag tycker stämmer in på Maggio är hur hon säger "baby" i refrängen, den första hörs typ 1:15 minuter in i sången. Skön musik som har en feel-good-feeling som skulle kunna få en up-tight, överviktig bankdirektör att släppa hämningarna och skutta ner för Avenyn likt en kalv på grönbete. Lyssna och säg inte emot mig!



Och till er som gnäller på att introts riff i Maggios låt visar på vissa tendenser av The Strokes riff i låten Reptilia bör vara tacksam...och det vet ni. Här har ni mer Veronica Maggio

-Jens

Kommentarer
Postat av: E.N.

Mmmm...

Mer: http://www.youtube.com/watch?v=0lwRSeDmyI4

2011-03-04 @ 13:24:25
Postat av: Jens

skööön låt!

2011-03-05 @ 12:33:15
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0