House och psykedelisk jazz som stimulerar

Under mina förkylningsdagar har jag kommit fram till följande fakta: jag har genomgått någon form av förvandlig och börjat uppskatta house mycket mer. Suttit och tagit mig igenom timmar av house från sensation spelningarna som lär vara hur maffiga som helst att vara med på. Kolla bara på inslaget från Köpenhamn 2010, du vill ju bara vara där! Vad har house och klassisk musik gemensamt? Båda typerna klara jag av att studera till. Inte direkt några texter som man kan störa sig på eller börja nynna med till utan bara sköna slingor.
 
Sedan har vi ju elektro swing som är bra skönt det med. Ger er här lite elektro swing, eller psycedelic jazz som en del talar om, med Parov Stelar så förstår ni vad jag menar.






Kommentarer
Postat av: Alex

Parov Stelar är bra skit det=)

2011-03-13 @ 16:54:45
Postat av: Jens

så sant som det är sagt, skööönt med tre ö:n är lämplig beskrivning :-D

2011-03-13 @ 19:26:47
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Lotta-potta

När jag kollade på killen som dansade i Catgroove fick jag associationer till det stora dansfenomenet Techtonik som jag såg för första gången när jag pluggade i Frankrike för några år sen:

http://www.youtube.com/watch?v=RBkjn-bA6a0&feature=related

2011-04-07 @ 21:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0