Vårens jacka från Zara för min del...och ja, jag är assnygg i den!

Om det inte hade varit för slasket som regnade ner härom dagen så att jag nog fortfarande haft förhoppningar om att våren var på ingång. Istället grät mina mockaskor fram en elegi i moll. Väl hemma och lätt förbannad så gick jag fram till garderoben för att kväva bitterheten. Jag har nämligen alldeles nyligen öppnat plånboken för en investering i vårmode på Zara. Det fina i kråksången är att jag öppnade bara läderbörsen på vid gavel och fick med mig en vacker tingst som sitter perfekt. 300 slantar (en realisation jag tackar för) fick jag betala så med andra ord så skrattade jag hela vägen hem. 

Så där stod jag, i våta mockaskor och kvävde bitterheten genom att betrakta min nya vårjacka med tre knappars enkelknäppning och armbågspatchar i manchester. Då kändes det återigen som att våren inte kanske var allt för långt borta.

Har en annan vårjacka från Zara som jag inhandlade i Dublin för två år sedan och den har varit en stark favorit. Så nu har jag höga förväntingar på mitt nyförvärv men är starkt optimistisk om att jag kommer bli frekvent bemött med komplimanger (ödmjuk? javisst...). Kort och gott, Zara kan sina vårjackor samt vet innebörden av ordet realisation.

-Jens   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0