Grammatici Certant (Därom tvistade de lärde) - Slipsnålen

Visste du att slipsklämman, som majoriteten av befolkningen titulerar felaktigt genom att kalla den slipsnål, är en amerikansk uppfinning var funktionalitet har i princip glömts bort. Det är nämligen så att slipsklämman ska sitta cirka tio centimeter ovanför bältet och ska således inte synas när kavajen är knäppt. Många tror att klämman ska placeras högt upp som besmyckning och allmän beskådning men detta är i grundtanken alltså fel. Den ska placeras låg för att slipsen inte ska fladdra löst när man lutar sig fram. Därav kan man konstatera att slipsklämman fyller en funktion hos servitören men inte hos kontorsråttan.  

I min mening är slipsklämman förlegad och bör förkastas. Din far blir inte glad för den i farsdagspresent, han vill hellre ha en whiskey...

-Jens


Kommentarer
Postat av: rex.

De mesta förändras med tiden. Sakers funktion förändras i takt med vår tids behov. Kan man inte se slipsklämman för vad den är idag, mer en dekoration än något som ska vara praktiskt.

ps. whiskey slår i de flesta lägen slipsklämman ;)

2011-02-26 @ 15:55:30
Postat av: Jens

Därav Grammatici Certant, man kan diskutera det fram och tillbaka beroende på vilken sida man ser sig själv stå på.



Jag kan enbart föra min egen tala och då finner jag att slipsklämman är smått överflödig då jag finner att den är varken funktionell eller snygg.



skönt att du står på whiskey sidan. Onödigt vetande: whiskey är den irländska stavningen medan i övriga världen stavar man det whisky

2011-02-27 @ 11:36:06
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0