Foy Vance - en kille med känsla

Jag har lagt upp musik med Foy Vance tidigare (Foy Vance With The Ulster Orchestra – Gabriel And The Vagabond) och nu måste jag göra det igen. Den här gången är det en cover han gör på Michael Jacksons Billie Jean men allt han spelar och sjunger gör han med en väldig känsla och inlevelse.  Han är otroligt skillad med gitarren något som fick mig att fastna djupt förskjunken i ögonblicket vilket fick min söta flickvän att skämtsamt ge en glirning genom att säga "så där får du bara titta på mig - ingen annan!"

Sedan verkar live-stämningen på de brittiska pubarna i mycket högre klass än vad vi någonsin kan uppnå här hemma i Sverige. Lyssna på hur skönt publiken är med och alla har bara jävligt skoj den kvällen. Mer sånt i Sverige, vad hittar jag det? Någon som vet?

Klippet är inte av bästa kvalité men ge det en chans. Lite skakig i början men det stabiliseras. Börjar lugnt och skönt men han gör en snygg övergång.

/>-Jens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0