Skostorlekarna krymper eller jag?

Krymper mina fötter, är jag nästa Nils Karlsson pyssling? Eller är det så att vi ser en förändring i skostorleksstandarder? Under alla mina år (efter att fossingarna slutat växa) så är det storlek 42 som har passat mig bäst. Nu verkar det vara historia och jag måste leta mig mot hyllorna med 41 i storlek. Vad är det som händer här!?!? Är det någon som sitter på ett svar till mig?

Jag var ut och jagade nya skor och fick gå helt ifrån att testa 42:orna och gå direkt på 41:orna. Den stora käftsmällen man fick var när jag testade ett par skor på Euro Sko i Nordstan och storleken 40 smög sig på fötterna. Det var mer än vad mitt manliga ego kunde klara av och efter detta dog entusiasmen. Jag gav upp den fortsatta jakten. Tur då att flickvännen tidigare hade lett mig till en skobutik där jag fann ett par sköna pjuks av märket Cavalet som fick byta ägare (trots att de "glänste" (?) för mycket enligt flickvännen). Cavalets huvudsyssla är snygga business portföljer, resväskor...ja olika former av snygga väskor med andra ord men tydligen ett och annan skodon också.

Enkelt, snyggt och glänsande(?)

-Jens


Kommentarer
Postat av: Bambi

Det där manliga egot är aldrig att leka med!!;D

2010-08-16 @ 00:21:28
Postat av: Jens

nepp, men jag är lite lugnare nu när jag har fått medhåll från både manliga och kvinnliga vänner som säger att de har också fått gå ner i skostorlek...inte bara jag som blir pyssling med andra ord :-D

2010-08-16 @ 16:05:29
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Bambi

Lugnande iaf!:D

2010-08-16 @ 20:40:49
Postat av: Erik

Skostorlekar varierar som bekant med produktionslandet. Brittiska skor tenderar att vara något större, både i läst och i fotlängd. Italienska skor, som i likhet med italienska kläder i övrigt, är lite smalare och mindre.



Men gällande skor som inte är hantverksbetingade kan nog sko storleken variera kraftigt. Helt efter modell och kvalité.



2010-08-25 @ 18:54:47
Postat av: Jens

vilket får en att bli matt och trött...ska det vara så svårt att standardisera? Jo, jag vet, det är inte så lätt...se bara på amerikanarna och britterna som vägrar gå över till vårt och omvärldens metersystem. Men vill de hålla på att mäta efter fot, tumm eller köra på vänstersida så okey...

2010-08-26 @ 11:35:03
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0