Moods of Norway

Ska jag vara ärlig så hade jag faktiskt inte hört talas om Moods of Norway innan en vän nyligen plockade fram det i ljuset. Nu har jag kollat in kollektionen och det med blandade känslor. Det ser ut att vara en väldigt skräddad kollektion med smala siluetter om man ser till kostymerna (det gillar vi). Men om man frågar om min åsikt så har jag väldigt svårt för extravaganta färgkombinationer - jag är gillar klassiskt mode där måttfullhet är det samma som stilfullt. Fast ser man till det kvinnliga utbudet så finns det mycket vackra plagg. Där fungerar även starka färger och även mixat - sommarklänningarna är väldigt tjusiga och ett plus är att de är av den långa varianten då detta är väldigt somrigt och kvinnligt i min mening. Det är när man gör hela kostymer i pastell och mönster som jag rynkar på näsan - för herrar passar det bättre med avskalad preppy än stora rutor i hallucinogena färger
        
Skorna är helt okey men egentligen inget nytt under ytan. Deras nisch är helt klart det som deras slogan promotar "happy clothes for happy people". Avslutningsvis så tycker jag att det är lite roligt att deras logga är en traktor. Överlag så ska alla varumärken vara så förbannat häftiga och coola att det blir lite löjligt ibland. När man då ställer sig mot vinden och tar och avbildar en traktor på sina kläder så blir det drygt och roligt.

Kort och gott - schysta kläder

-Jens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0