Deli and Coffe - Bästa Salladen i Göteborg!

Det finns inget ställe som kan mäta sig med Deli and CoffeKungstorget 12 precis mittemot Saluhallen när det kommer mättande och smakrika sallader. Sedan min flickvän introducerade mig för stället förra sommaren så har jag blivit en relativt aktiv kund där. Ett av mina favorit rendezvous där man kan välj mellan färdiga sallader och wraps eller blanda din egen sallad! Välj bas av grönsaker och lägg sedan till en protein- och en kolhydratskälla. Alla dressingar är low-fat och jag rekommenderar skarpt honey-mustard. För alla som anser att en sallad inte mättar en man så har ni fel. Sjukt mycket kyckling kan man få och man måste be om fetaosten för det är den godaste som jag någonsin ätit.

Under sommartid ska man förslagsvis ta med sig maten ut och sätta sig i gräset alldels vid kanal som ligger intill. Blir inte mycket bättre än så! Nu önskar vi bort snön här och blickar fram mot våren...
      
-Jens


Kommentarer
Postat av: Erik

Alltså, inte för att vara sån, men vad fan har dressingarna fett nivå med något att göra?



Jag skulle vilja se ett utvecklat resonemang kring just detta. Det skulle verkligen höja inlägget.Lite som ett sidospår, men som ändå ger mer smak (oj).



2011-01-09 @ 13:46:16
Postat av: Jens

dressingars fettnivå har förvånadsvärd relevans i sammanhanget, likt att 42 är meningen med livet, universum och allt. Okey?

2011-01-09 @ 15:28:57
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Erik

Nu förstår jag inte riktigt. Om nu dressings fetthalt är viktigt, varför dra vi då en parallell till en av dem "konstigaste" böckerna som någonsin skrivits? Det förtydligar ingenting.



Kan vi inte utveckla dressing-diskussionen istället? Nu har du chansen att utveckla din blogg bortom vardagsromantik och kletiåpleti. Att faktiskt skapa något. Ta chansen!

2011-01-09 @ 19:52:33
Postat av: Jens

Jag måste få tacka för chansen att utveckla min blogg och särskilja den från andra mediokra sociala medier genom att nu ge en djupare analys av dressing situationen och på så sätt omvandla min tidigare kletiåpleti inlägg till något mer meningsfullt, chansen att slutligen fått skapat något av värde. Dock är jag en latjävel och du har förmodligen redan känt av sarkasmen i de redan skrivna raderna så jag lämnar dig med lite low-diet text jag slumpmässigt funnit på nätet. Mycket nöje ;-D



The Pros with low fat diet:

One of the major benefits of a low fat diet is the potential for cutting back on calories in an attempt to better manage your weight. Since fat serves up more than double the amount of calories per gram (9 calories per gram) as compared to carbohydrates and protein (4 calories per gram each), cutting back on fat, theoretically, will provide you with more caloric trimming for your efforts. For example, dousing your dinner salad with two tablespoons of an oily Italian salad dressing will glisten your greens with approximately 140 extra calories while the same amount of a low fat Italian salad dressing will cover your salad for a mere 32 calories, a trimming of over 100 calories. With over 5,000 low fat food products available, fat-conscious consumers have a plethora of leaner options available in supermarkets that will meet their needs and satisfy their palates...etc, etc



2011-01-11 @ 00:33:32
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0