Konsten att äga en Omega Genève

Omega har en över 160 årig lång historia bakom sig och jag tar del av den. När jag väl blev klar med min utbildning i våras så fick jag en vacker examenspresent från min mormor och morfar. En Omega Genève med guldlänk vackert inpaketerad i sin röda orginalbox. Klockan jag fick var tidigare min morfars morbrors men som nu till min lycka pryder min handled. Tidens tand hade repat glaset så jag bytte ut det samt kortade länken då den var lite för lång för mig. (Gjorde det på Jarl Sandin i Göteborg med personal som inte infriar löftet om bra service och kvalité som deras hemsida lovar. Fick tillbaka den avkapade länkbiten i smulor och de var helt oförstående när jag inte var nöjd med detta, gå aldrig dit!)

Att ha en egen Omega är lite magiskt. Detta klockmärke var den första klocka att resa runt månen (Omega Speedmaster Professional Chronograph) samt så är det den officiella James Bond klockan. Förutom Bond-grabbarna Pierce Brosnan (Omega Seamaster 300M Professional) och Daniel Craig (Omega Seamaster) så finns det andra kända personligheter som uppskattar en Omega så som: Michael Schumacher, Nicole Kidman, Cindy Crawford och Ernie Els.

Konsten att äga en Omega är inga svårigheter - det är ett rent nöje...

- Jens

 


Kommentarer
Postat av: Design by Mel

Fin klocka! Då kan ju du och Niklas starta klubb med era stilrena omega guld klockor med flera år på nacken ;)

2011-08-09 @ 19:34:15
URL: http://www.melissacatic.com/blogg.html
Postat av: Jens

tack tack, jag är så stolt över henne (en båt är ju en hon så då borde en klocka vara det också). Jag borde ordna en facebook-grupp för mig och Niklas. "Vi med gamla Omega klockor". Fast jag saknar inskription på baksidan som Niklas hade :-)

2011-08-10 @ 10:07:22
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0