The first baby step in grooming

Tvätta ansiktet med tvål är lika förlegat som att spara sig tills man har gift sig. Ändå gör folk det! Nu undrar ni om det är tvålen eller giftemålet jag talar om? Det får ni avgöra...

Men glöm det där med att göra sig ren med tvål. Tvålen torkar bara ut din hud och som ett plus i kanten ges en känsla av stramhet - inte mysigt någonstans! Tvålen kan du spara till de dagarna du har varit ute och grävt i jordgubbslandet, meckat med Porschen eller skakat hand med snuviga Simon, då fungerar tvålen alldeles utmärkt till att vaska bort skiten från naglar och fingrar men till ansiktet plockas det stora stopptecknet fram!

Finns bra alternativa produkter som håller näst intill lika länge som en tvål från barnängen. Billig ansiktsvård kan du få från de vanliga märkena Nive for Men eller L'Oréal som jag kör för stunden. Testa och kör L'Oréal Hydra Energetic Foaming Cleansing Gel en gång och jag tror inte att många av första-gångs användarna kommer att återvända till den hårda, smutsbeprydda tvålen som ligger sunkar ner sig på handfatskanten

Gelen kommer att:
1. Rengör och friskar upp huden utan att torka ut
2. Stärker hudens naturliga motståndskraft
3. Ge dig en otroligt fräsch känsla som ingen tvål kan slå (Min egen anmärkning)

Skadar inte att testa...eller hur?

-Jens


Kommentarer
Postat av: Erik

Finns det någon, kille eller tjej för den delen, som faktiskt använder tvål idag?

2010-10-03 @ 17:12:32
Postat av: Wiig

Vad söt du är som skriver om tvålar och rengöring! :)

Vet du förresten att det nu finns speciella manliga skönhetssalonger där ni också kan gå och göra behandlingar, köpa speciella skönhetsprodukter för män och typ plocka ögonbryna? var tog manligheten vägen? :P

Men sen är det bra att ni bryr er såklart! Nu syftar jag ju inte på dig som bara pratar om en mildare rengöring utan på de mer extrema fallen, de som exempelvis vaxar allt och sminkar sig..

2010-10-03 @ 21:53:32
URL: http://missmarresmarre.blogg.se/
Postat av: Jens

Förmodligen inte, tvål som ord är borta men man har säkert maskerat det väl med utländska fraser eller pretantiösa uttryck.



Hahaha, är du orolig att manligheten är på väg att försvinna ur vår tid Maria? Tror det inte är någon risk. Att rensa bland hårstråna kring ögonen är inte så dumt, vem vill vara uni-brown? Men smink och vax, där går gränsen. Någon måtta får det allt vara. Så det där manliga skönhetssalongerna får leta efter en annan kundgrupp än den som jag representerar.

2010-10-04 @ 19:13:37
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Design by Mel

Kan du försöka få in det även i Niklas skalle? Har försökt ett tag att rekommendera lite annat, men allt som finns i tub överhuvudtaget (krämer osv) verkar vara en stor skräck!

2010-10-05 @ 14:34:28
URL: http://www.melissacatic.com/blogg.html
Postat av: Jens

haha, jag ska göra mitt bästa nästa gång jag ser pojken, lovar mel! :-)

2010-10-06 @ 12:10:58
URL: http://outshinethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0