The Female Sartorialist - Hanneli Mustaparta!

För er som har följt mig ett tag kan ha märkt en något otäck faschination jag har för Scott Schumans fotografier. Fast vem kan klandra mig egentligen när grabben ständigt levererar imponerande bilder på uttrycksfulla sartorialister. Att han sedan då och då droppar en förklarande kommentar som gör att de små detaljerna lyfts fram i klädkreationerna gör ju inte saken värre.

Nu är det så att via ett tips från en god vän (tack Tusse!) så har jag börjat kolla in en ny blogg. Den norska modellen Hanneli Mustaparta av årgång 1982 har samma stil likt Schumans blogg fast dock något mer nischad mot kvinnligt mode skulle jag säga. Några arbetsgivare som fått snurra objektiv framför Hanneli är bland annat: italienska Vogue, Calvin Klein, Elle, Aveda, Day Birger et Mikkelsen, Bloomingdales, Marie Claire, Harpers, Bazar, WAD, Plaza, etc.................


Då det rör sig om en norska så speglar hennes bilder lite mer det nordiska modet. Lite mer på hemmaplan till skillnad från den mer internationella bloggen The Sartorialist av Schuman. Titta själv....
Hanneli Mustaparta's Blogg


                    
                            Fotografier från Hannelis Blogg

-Jens


Kommentarer
Postat av: Tusse

Vad kul att du gillar bloggen! Jag gillar verkligen hennes bilder.

2010-10-07 @ 08:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0