A New Coat For 2010's Autumn Leaves

En av de bästa fördelarna med en vindpinad höst är det snygga höstkläderna som har kommit för att värma oss och jag gjorde slag i saken redan slutet av förra vintern att till hösten 2010 ska en ny rock införskaffas. Redan då bestämde jag mig för att denna hösten ska bäras upp med den gråa färgskalan. Allt för många vandrade runt i svart förra vintern, så även jag. Inget fel med det, svart är ju kung! Så enkelt att kombinera andra färger till svart men jag har den där irritationen inom mig som uppstår när alla börjar streta åt samma håll. Bara döda fiskar flyter med strömmen sägs det ju och därför hoppas jag nu att inte alla ska börja bära grått till denna säsongen. Hur som haver, även om min perception nu är ändrat och förmodligen kommer söka efter andra gråklädda så kan jag alltid förvandla mig. Har nu kompletterat färgerna hyfsat bra bland rockinehavet då jag sitter på en grå, en svart och en ljusbrun.
  
Den nya gråa är en enkel och stilig ytterrock av märket Riley från Brothers som gick loss på en hundring under två tusen svenska riksdaler. Ibland behöver det inte vara dyrt och upphaussade märken för att kunna klä  in sig i en stilig siluett.


Esprit,           Canson of Denmark,              Riley

-Jens

 


Kommentarer
Postat av: mr X

pappajens! du är så stilig!

2010-09-24 @ 00:07:09
URL: http://www.whiskeyandsoda.se
Postat av: Jens

Det veeeet duu hjärrrrtaaat!

2010-09-24 @ 11:05:58
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Kristian

Varför har du vikt upp slagen? Det ser ju konstigt ut.



Jag var och provade en grå rock för knappt 2000 på Brothers igår, faktiskt, men den var för antingen för tajt för att få plats med tröja under eller för lång i ärmarna. Jag köpte en för halva priset på Kappahl istället :-)



Har du ytterliggare en rock, förutom de där, att bäras utanpå kostymen?

2010-09-26 @ 21:57:46
Postat av: Jens

Därför jag tycker att det var en snygg detalj med det fodret under slaget. Riktigt läckert!



Snyggt med Kappahl köpet där, aldrig fel om man hittar något man gillar för halva priset :-)



Alla de som finns på bilden kan jag få över en kavaj så jag är väl förberedd :-D

2010-09-27 @ 16:25:31
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Erik

Med tanke på att svart inte står att finna inom färgcirkeln, rent logiskt skulle ju svart vara en av de av de svåraste "färgerna" att kombinera. I synnerhet om man jämför med nyanser av brunt, blått och grått?

2010-10-03 @ 17:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0