Höstvindar kräver den rätta halsduksknuten

Kylpåslagen är märkbara och halsdukarna plockas åter fram för att fylla sitt nobla syfte. King ägnade en helsida i senaste numret om hur man kan knyta halsduken. Inga nyheter där men klassiker är väl klassiker av en anledning. Hur som haver så tar jag tillfälle i akt och lägger upp lite olika förslag hur halsduken skulle kunna virras runt din hals (bilderna är hämtade från ett halsduksinlägg gjort år 2009 på Manolo's sida)

             
Fransk Knut           Dubblelt Varv         Löst Hängandes
                     
                  Plastrongknut            Enkel Knut


Fast det är nog designen på den här knuten som jag är mest fascinerad över. Hur man knyter den kan ni se via ett filmklipp som ni hittar via denna länken  Jens Favoritknut

-Jens

Kommentarer
Postat av: Kristian

FYI så kallas det som du kallar för en "fransk knut" för en "lärkknut" eller bara en "lärka" inom alpinklättervärlden - "Girth hitch" på engelska.

Hoppas allt är bra med dig!

2010-11-01 @ 22:58:11
Postat av: Jens

Där ser man, varför denna fågelliknelse då?

Du får ta mig ut på någon fjällvärldsupplevelse någon gång Kristian :-)



Ta hand om dig

2010-11-02 @ 19:39:43
URL: http://outshinethis.blogg.se/
Postat av: Lotta-Potta

Åh vad jag sett fram emot ett inlägg som detta!

Det roliga var att jag dagarna/veckan innan det här inlägget kom upp, kom jag på mig själv med att hoppas på att du skulle skriva något om just det här, då jag insett att jag har betydligt fler sjalar än sätt att knyta dem på.... Så jag tänkte se om jag kunde lära mig den där från The Sartorialist också :D

KRAM!

2010-11-17 @ 22:25:15
Postat av: Lotta-Potta

PS. Snygg bild f.ö.!! Gillar idén :)

2010-11-17 @ 22:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0