Ragtime, Best Second Hand in Gothenburg

För några veckor sedan när jag hade problematiken att finna ett par vettiga höstskor så fann jag lyckan i en av de bättre butikerna i Göteborg om man vill tro på mitt tycke. Ragtime, charmigt avskiljt på Magasinsgatan 15 är inte en butik med massor av skit som hänger och dräller överallt utan välvårdade skatter utplacerade in en liten men ack så välstrukturera lokal. Jakten var som sagt skodon och döm av min förvåning när jag helt sonika plockar upp ett par helt oanvända vackra läderpjucks med hel klack som dessutom är i min storlek! Jag illar kvickt iväg till den gamla slitna skinnfotöljen som står i butikens bortre hörn med högerskon tätt intill min bröstkorg i likt en överskyddande posé. Efterföljande sekund har jag satt mig ner och trär elegant och vant skon över min fot och lyckan är uppenbar och köpet likaså, 480 svenska riksdaler var som hittat! 

Skon är av ett märke jag inte känner till. Loggan är en gammeldags pipa och namnet är i stil med Ganesa eller liknande. Hittar det inte på nätet så om någon sitter på lite information om detta så vore det skoj att höra.

Så är man sugen på billiga märkeskläder eller skön vintage design så bör man besöka Ragtime, dock är det förbjudet att köpa de saker som jag vill ha!
                 

-Jens


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0